عرضه ماهی با بدترین وضعیت بهداشتی در دیر

بوشهر-ماهی یکی از نعمت های الهی است که در شهرستان دیر صید می شود و اهمیت بالایی در سبد غذایی خانوارهای دیری را دارد.
کد خبر: ۸۸۵۱۸۹۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر،نا مناسب بودن بازار داغ ماهی فروشان و قرار گرفتن آنها در محل پر رفت و آمد شهر موجب شده است بوی نامطلوبی در شهر ایجاد کند.

شهرستان دیر به دلیل موموفقیت دریایی یکی از مهمترین شهرستان هایی است که شغل بسیاری از افراد ماهیگیری و ماهی فروشی است.

ماهی یکی از نعمت های الهی است که در شهرستان دیر صید می شود و اهمیت بالایی در سبد غذایی خانوارهای دیری را دارد.

صیادان دیری پس از برگشت از صید، بدون اینکه مسائل بهداشتی را رعایت کنند آبزیان را به فروش می رسانند، و پس از فروش بوی بد ماهی های پاک شده در کنار ساحل را رها می کنند و نمای ساحل زیبای دیر را نازیبا می کنند و همچنین جمع شدن حیوانات فضای نامطلوبی به شهر داده است.

زبیری یکی از شهروندان دیری در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بوی بد پسماندهای ماهی در کنار جاده های شهر غیر قابل تحمل است و موجب آزار و شهروندان می شود

اسماعیل محمودی رییس اداره دامپزشکی شهرستان دیر در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نبود بازار جهت عرضه ماهی موجب شده است تا در برخی از نقاط مختلف شهر بعضی از ماهی فروشان به دست فروشی بپردازند و این آبزیان را به صورت غیر بهداشتی عرضه کنند.

وی افزود: عرضه ماهی به این صورت غیر بهداشتی است و شهرداری موظف به جمع آوری این گونه عرضه ماهی می باشد.

محمودی با بیان اینکه استقبال مردم برای مصرف ماهی و صادرات آن در بندر دیر در حال افزایش است به همین علت نیازمند ساماندهی اماکن برای عرضه آبزیان دریایی به صورت کاملا بهداشتی هستیم.

وی گفت: به دلیل نداشتن شناسنامه بهداشتی دستفروشان قادر به نظارت کامل بر روی آنها را نداریم.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دیر در پایان خاطرنشان کرد: انتقال بازارچه ماهی به نقطه دیگر از وضایف شهرداری و شورای شهر می باشد.

انتهای خبر./


ارسال نظرات
آخرین اخبار