باحضور فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان

پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی ژیوار اورامان کلنگ زنی شد

پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی ژیوار منطقه اورامان کردستان در راستای طرح شهید شوشتری کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۸۸۵۱۸۲۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم کلنگ زنی پروژه فاضلاب کشی اورامان در راستای طرح شهید شوشتری روز گذشته با حضور سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس و فرمانده سپاه شهرستان و مسئولین سایر ادارات برگزار گردید.

سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در این مراسم با بیان اینکه هدف سپاه محرومیت زدایی و ایجاد امنیت پایدار در منطقه می باشد، گفت: نهاد مقدس سپاه با تمام وجود و استفاده از تمام امکانات جهت رفع محرومیت اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز در این مراسم گفت: در مسیر گازرسانی به این روستاها که یک نقطه گردشگردی و توریستی محسوب می‌شود شرکت گاز مشقات و سختی‌های زیادی را پشت سر خواهد گذاشت و می‌توان گفت این ثبت رکورد ملی برای گازرسانی به مناطق بکر، کوهستانی و سخت خواهد بود.


احمد فعله‌گری با اشاره به بافت سنتی روستاهای مسیر و غیر استانداردبودن معابر عبور برای گازرسانی به آن، افزود: این هنر شرکت گاز استان کردستان  است که در چنین روستاهایی با خانه‌هایی ساخته شده از سنگچین و دارای معابر عبور تنگ و باریک پروژه‌های گازرسانی را با رعایت استانداردهای خاص خود به اتمام برساند.


وی هزینه اجرای پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی مذکور شامل روستاهای بلبر، سلین و ژیوار در منطقه اورامانات را بالغ بر 46 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: هزینه اجرای این پروژه که شامل هزینه کالا و اجراء بوده از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین شده که سرانه انشعاب برای هر خانوار بیش از  6میلیون تومان است.


وی خاطرنشان کرد: تعداد 759 خانوار با جمعیت بالغ بر 2 هزار و 850 نفر زیرپوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.


مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود گفت: محتمع روستایی ژیوار شامل روستاهای بلبر، ژیوار و سلین بوده که پیش بینی می‌شود تعداد 759 انشعاب در این 3 روستا نصب شود.


وی گفت: برای گازرسانی به مجتمع مذکور  میزان 18 هزار و 600  متر شبکه توزیع با لوله پلی‌اتیلین در اقطار و سایزهای مختلف اجرا می‌شود.


گفتنی است پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی ژیوار اورامان در راستای طرح شهید شوشتری بسیج سازندگی سپاه شهرستان سروآباد برگزار شد.





ارسال نظرات