آغاز برداشت محصولات زراعی کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه از آغاز برداشت محصولات زراعی در این شهرستان از اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۱۸۲۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
علی پوزش در نشست شورای کشاورزی این شهرستان گفت: عملیات برداشت محصول گندم، جو و کلزا در سطح حدود 40 هزار هکتار از مزارع این شهرستان از 25 اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود.
وی سطح زیر کشت گندم دیم در این شهرستان را 25هزار هکتار و گندم آبی را هم 2 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی امسال بیش از 54 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان تولید شود.
پوزش سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان را هم 250 هکتار اعلام کردو افزود: در این مقدار سطح زیر کشت کلزا که نسبت به سال زراعی گذشته 250 درصد افزایش داشته است پیش بینی می شود 250 تن محصول برداشت شود.
رئیس شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه سطح زیر کشت جوی دیم در این شهرستان را 12 هزارهکتار و جوی آبی را هم 200 هکتار اعلام کرد و گفت: متوسط برداشت در هر هکتار مزارع جو یک تن است که پیش بینی می شود بیش از 12 هزار و 200 تن محصول جو برداشت شود.
وی با بیان اینکه امسال سه مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید جو در شهرستان برای خرید مازاد بر مصرف کشاورزان پیش بینی شده است افزود: گندم تولیدی دوروم و کلزا در شهرستان به صورت مستقیم از سوی اداره غله خریداری می شود.
پوزش با بیان اینکه 23 دستگاه کمباین در شهرستان برای برداشت محصولات زراعی وجود دارد گفت: با شروع فصل برداشت 50 کمباین مهاجر نیز برای تسریع در امر برداشت به شهرستان کهگیلویه وارد می شود.
ارسال نظرات