ثبت نام دوره‌هاي آموزشي سالم زيستن از منظر طب سنتي در البرز

خبرگزاری بسیج: معاون آموزشي جهاد دانشگاهي واحد استان البرز از آغاز ثبت نام دوره‌هاي آموزشي مهارت‌هاي سالم زيستن از منظر طب سنتي در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۶۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ منيره سهرابي گفت: آشنايي با طب سنتي براي هر فردي از جامعه ضرورت دارد؛ چراكه اگر طب سنتي را درست بكار ببريم و جايگاه واقعي آن بين اقشار مختلف جامعه معرفي شود، نقش مهمي را در ارتقاي سلامت افراد جامعه و پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها خواهد داشت.

وي افزود: در طب سنتي ريشه‌ي بسياري از بيماري‌ها از خوردن و آشاميدن نشأت مي‌گيرد. چنانچه مردم بدانند كه از منظر طب سنتي چه غذايي را در چه زماني و به چه مقدار استفاده كنند و چه مواد غذايي را با هم تركيب كنند تا بيشترين منفعت را براي بدن داشته باشد مي‌توانند از از ابتلا به بيماري‌ها پيشگيري نمايند.

سهرابي خاطر نشان كرد: طب سنتي بايد به صورت علمي در جامعه توسعه و ترويج داده شود كه در اين راستا مركز آموزش كوتاه مدت جهاد دانشگاهي استان البرز در نظر دارد دوره‌هاي آموزشي تحت عنوان مهارت‌هاي سالم زيستن در طب سنتي را برگزار نمايد.

وي تصريح كرد: دوره‌هاي آموزشي طب سنتي در سه سطح مقدماتي، متوسط و پيشرفته ويژه‌ي عموم مردم برگزار مي‌شود.

سهرابي با اشاره به عناوين اين دوره‌هاي آموزشي افزود: فراگيران در سطح مقدماتي با علم مزاج شناسي و تاريخچه طب سنتي و در سطح متوسطه با اصول پيشگيري در طب ايراني، رفتارهاي پيشگيرانه و تدابير افراد با مزاج‌هاي مختلف، تدابير ورزش و سلامتي از ديدگاه طب سنتي، تدابير خوردن و آشاميدن و مهارت‌هاي سالم زيستن و در دوره‌ي پيشرفته با نحوه‌ي پيشگيري از ابتلا به بيماريها آشنا مي‌شوند.

وي يادآور شد: اين دوره‌ها در مركز آموزش كوتاه مدت گلشهر برگزار مي‌شود كه برگزاري دوره‌هاي كمكهاي اوليه و فوريتهاي پزشكي، امدادگر اورژانس، تربيت نيروي آزمايشگاه، تكنسين داروخانه و دستيار كنار دندانپزشك از ديگر دوره‌هاي آموزشي اين مركز است.

سهرابي در پايان افزود: علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره 34604200 تماس بگيرند و يا براي ثبت نام به مركز آموزش كوتاه مدت جهاددانشگاهي واقع در گلشهر، اختر غربي مراجعه نمايند.

ارسال نظرات