خبرهای داغ:
کارگاه مصون سازی فرهنگی با حضور کارکنان سپاه گالیکش در نمازخانه ناحیه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۶۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، عباسعلی ترشیزی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گالیکش در جمع کارکنان در خصوص اهداف جنگ نرم گفت : استحاله فرهنگی در جهت تأثيرگذاری شديد بر افكار عمومی جامعه مورد هدف با ابزار خبر و اطاع رسانی هدفمند و كنرل شده بوجود می آید و نظام سلطه همواره از اين روش برای پيشرد اهداف خود سود جسته است.

وی افزود: استحاله سياسی به منظور ناكارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف تخريب و سياه نمايی اركان آن نظام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گالیکش بیان داشت: یکی از مصادیق بارز استحاله فرهنگی عرفی سازی مظاهر و رفتارهای خلاف عفت عمومی است که امروزه بدحجابی بارزترین آنهاست.

ترشیزی گفت: اگر دقیق تر به وضعیت فعلی توجه کنیم، متوجه  می شویم نمودها و مظاهر خلاف عفت، در حال تبدیل شدن به عرف عمومی است .بدون شک استحاله فرهنگی در این موضوع از ابزارهای رسانه ای مانندماهواره، اینترنت، شبکه های اجتماعی و ... بهره گرفته است. بنابراین راه مقابله با استحاله فرهنگی بهره گیری از ابزار و تولیدات و تولیدات رسانه ای ارزشی خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص تاثیر نمادها گفت: نمادهای شیطان پرستی اگرچه در ابتدا سطحی و ظاهری قلمداد می شوند، اما به مرور تاثیرگذار است؛ درباره اینکه در مواجهه با حرکت گام به گام باورهای منحرف شیطان پرستی و ورود بی سروصدای آنان از طریق گسترش نمادها و تفکرات آنان چه باید کرد؛ باید گفت: استفاده از نمادهای شیطان پرستی حرکت در جاده ای است که دشمن طراحی کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گالیکش افزود: ما باید با هوشمندی و شناخت نقشه دشمن، فضای تلقین عملی را با ایجاد جبهه هوشمند بشکنیم. قابل ذکر است وقتی یک نماد وارد زندگی فرد می شود، شیوه و سبک زندگی متفاوتی را با خود به همراه می آورد، باورهای انحرافی با بحث و جریان سازی، گرایشات و سلایق جوانان را تغییر داده و وقتی یک نفر با یک نماد بزرگ شد و انس گرفت، حتی اگر معنایش را نداند، حداقل این است که زمینه پذیرش ایدئولوژی در آن شخص بیشر است.

ترشیزی در پایان گفت : ما امروز با فرهنگ سازی و استفاده از الگوهای اسلامی و ایرانی و ترویج آن می بایست روبروی دشمن قرار بگیریم و برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن می بایست جوانان و مردم را در خصوص جنگ نرم دشمن آگاه بسازیم .

خبرنگار خبرگزاری بسیج  محمدرضا شریفی 

ارسال نظرات
پر بیننده ها