بعثت یعنی رهاندن انسان از یوغ اسارت فکری؛
استان مرکزی به مانند جای جای دیگر ايران اسلامی روز سه‌شنبه همزمان با سالروز مبعث خاتم رسولان حضرت محمد مصطفی(ص) جشن وشادمانی است.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۳۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عید مبعث، عیدی که نه تنها به مسلمانان بلکه به همه بشریت تعلق دارد. این عید بزرگ در حقیقت آغازی بر رهائی و رستگاری همه انسانها است.

27‌امین روز از ماه رجب، سال 13 پیش از هجرت حضرت محمد(ص) در مکه برای پیامبری مردم انتخاب شدند. حضرت محمد(ص) آخرین پیامبری بود که از طرف خداوند انتخاب شد و بعد از او دیگر هیچ پیامبری نیامده است.

زمانی که حضرت محمد(ص) برای پیامبری انتخاب شدند چهل سال داشتند. آن شب چه شب عجیبی بود؛ محمد به مانند زمان‌های دیگر که در غار «حرا» برای عبادت رفته بود که ناگهان صدایی گیرا و گرم درغار پیچید؛ «بخوان!»

او درهراسی وهم آلود به اطراف نگریست!

صدا دوباره گفت:‌ بخوان!

او در بیم و تردید گفت: من خواندن نمی‌دانم

صدا بار دیگر پاسخ داد: بخوان به نام پروردگارت که بیافرید، آدمی را از لخته خونی آفرید، بخوان و پروردگار تو را ارجمندترین است، همو که با قلم آموخت، و به آدمی آنچه را که نمی دانست بیاموخت.........

بعثت در شرایطی رخ داد که جهان در انحطاط و بحران کامل بسر می برد؛ جهالت، تضییع حقوق ضعیفان و محرومان و... جوامع بشری را فرا گرفته بود و در این میان منطقه جزیره العرب و به ویژه شهر مكه از نظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، در پست ترین شرایط قرار داشت اما به لطف و فضل الهی، محمد(ص) به پیامبری برانگیخته شد تا وظیفه مسلمانان در قبال اسلام مشخص و راه زندگی سالم و چگونه برخوردار شدن از سعادت دنیوی و اخروی را بیاموزند.

بعثت رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) ارزش‌های ضد انسانی عصر جاهلی دگرگون، و تمام رسومات جاهلی را به قوانین عادلانه اسلامی و انسانی تبدیل کرد. خداوند متعال به وسیله قرآن و بعثتی که نازل کرد امور حیات بخش اجتماعی و وحدت را به مسلمانان آموخت.

از شب گذشته نیز مردم ولایت‌مدار استان مرکزی به مانند جای جای دیگر ایران اسلامی با چراغانی و آذین بندی مساجد و معابر، سر در منازل و مغازه‌ها و پخش نقل و شیرینی بعثت رسول اکرم(ص) را جشن گرفته‌اند و این روز بزرگ را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

شیعیان و محبان خاندان رسالت در سراسر جهان، پرچم سُرور برافراشته و این عید خجسته و مبارک را گرامی می دارند و تمامی دنیا از پیامبر رحمت سخن می‌گویند و محبان حضرتش همنوا با عرشیان و بهشتیان ذکر صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان گرامی‌اش سر می‌دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات