ارتش سوریه در ادامه پیروزی‌های خود در استان حماه، موفق شد ۳ شهرک دیگر در حومه شمالی این استان را از آزاد کند و دست‌کم ۳۰۰ تروریست را به هلاکت برساند.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۲۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از «سانا»، ارتش سوریه حضورش در حومه شمالی استان حماه را تقویت کرده و توانسته است شهرک‌های «المصاصنه»، «زور الحیصه» و «زور الطیبه» را از عناصر گروه تروریستی «هیات تحریر الشام» (جبهه النصره) بازپس گیرد.

نیروهای ارتش سوریه در جریان آزادسازی این شهرک‌ها در حماه، دست‌کم 300 تروریست النصره را به هلاکت رساندند.

در همین راستا، یک منبع نظامی، روز دوشنبه اعلام کرد که در بین تروریست‌های کشته شده، «علی العبود» فرمانده نظامی گروهک موسوم به «اجناد الشام» نیز به چشم می‌خورد.

عملیات نظامی ارتش سوریه در این منطقه همچنین به انهدام 20 خودروی تروریست‌ها و انبارهای تسلیحاتی و دو دستگاه تانک النصره منتهی شد.

پیش از این، ارتش سوریه اعلام کرده بود با آزادسازی شهرک‌های استراتژی «طیبه الامام» و «حلفایا» و نیز ده‌ها روستای حومه طی دو روز گذشته، موفق شده است 80 درصد از مساحت حومه شمالی حماه را از اشغال تروریست‌ها آزاد کند.

از حومه جنوبی استان حماه نیز گزارش شده است که یگانی از ارتش تلاش‌ گروه‌های مسلح وابسته به النصره برای نفوذ به مواضع نظامی در حومه «الزاره» را خنثی کرده است.

کارشناسان و ناظران معتقدند که ادامه آزادسازی مناطق مختلف حماه با پیشروی نیروهای سوریه در شمال به معنای رسیدن ارتش به ورودی‌های «خان شیخون» در ادلب است که به زودی ممکن است به تشدید درگیری‌ها در جبهه های واقع در مرزهای اداری با استان ادلب منجر شود.
ارسال نظرات