به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) مراسم جشن و سرور با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن‌الائمه(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۷۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است که جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ مسلمانان دارد. بعثت در حقیقت نقطه آغازین اسلام به‌شمار می‌رود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی ابراز کرد: در چنین روزی به فرمان خداوند، حضرت محمد(ص) مأمور شد مردم را به سوی پروردگار بخواند؛ پروردگاری که انسان را آفرید و آنچه را نمی‌دانست، به او آموخت.
 
وی ابراز کرد: ویژه برنامه‌های مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) از دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
 
حسینی ادامه داد: همزمان با شب مبعث، ویژه برنامه‌ای از ساعت 20 تا 22 در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و شعرخوانی خواهند پرداخت.
 
وی از سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و سیدمحمدرضا طباطبایی نسب در برنامه‌های قبل و بعد از نماز ظهر این هفته خبر داد و اظهار کرد: همزمان با 27 رجب المرجب، سالروز مبعث ویژه برنامه‌ جشن باشکوهی با حضور تولیت آستان قدس رضوی از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: در این ویژه برنامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و آقایان مشکینی، طاهری و میرداماد به مولودی خوانی و شعرخوانی خواهند پرداخت.
 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اجرای سرود و همخوانی گروه‌های تواشیح را از دیگر برنامه‌های باشکوه 27 رجب در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اعلام و ابراز کرد: در این سه شب مراسم مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امیر عارف، علی خوش‌چهره، جعفر ملائکه و مهدی نیکبخت اجرا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها