روزنامه آلمانی گزارش داد

بیش از ۱۴ هزار پناهجوی افغان از آلمان اخراج خواهند شد

یک روزنامه آلمانی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته تا بیش از ۱۴ هزار پناهجوی افغان را تا پایان سال جاری میلادی از این کشور اخراج کند.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۵۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روزنامه «پرشویا دویه»، قرار است که دولت آلمان تا پایان سال جاری میلادی،14 هزار و 403 تن از آنها را اخراج کند.

«آنگلامرکل» نخست وزیر آلمان اعلام کرده که پذیرش پناهجویان افغان در آلمان به کمتر از 55 درصد کاهش می‌یابد در حالی که این رقم در سال گذشته میلادی 60 درصد بوده است.

این در حالی صورت می‌گیرد که سازمان‌های «طرفدار پناهندگی» و «اتحادیه رفاه و کمک‌های اجتماعی» در آلمان در گذشته نیز اخراج اجباری پناهجویان افغان را به کشور بحرانی و جنگ زده افغانستان اقدامی غیرانسانی و نامسئولانه اعلام کرده بودند.

قبل از این نیز «سابین اسپارواسر» نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان، اعلام کرده بود که حدود 500 هزار پناهجوی افغان وارد آلمان شده‌اند که بسیاری از آنها شرایط پناهندگی را ندارند.

با وجود این دولت آلمان براساس توافقی با وزارت خارجه افغانستان هر هفته به صورت گروهی 50 تن از پناهجویان افغانی را که درخواست‌ پناهندگی‌آنها در آلمان رد شده است به کابل اخراج می‌کند.

در ادامه گزارش این رزونامه آمده که از مجموع یک میلیون پناهجوی افغان که در دوسال گذشته وارد آلمان شده‌اند ممکن است هزاران تن از جنگجویان طالب را نیز شامل شوند.

این موضوع پس از آن مطرح شد که هفته نامه «اشپیگل» در گزارشی نوشت: «اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان به سازمان های امنیتی این کشور خبر داده‌اند که تا امروز به طور متوسط تعدادی به اندازه یک عدد چهار رقمی از افرادی که با آن‌ها گفت‌وگو شده است به ارتباط با طالبان افغانستان اعتراف کرده‌اند و یا حتی برای این گروه در این کشور جنگیده‌اند».

 به نظر می‌رسد که علیرغم مخالفت‌ها در آلمان و و ناتوانی دولت افغانستان از اسکان مجدد پناهجویان افغان دولت آلمان در نظر دارد تا روند اخراج این پناهجویان را تشدید کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار