آزادسازی شهرک «المصاصنه» در حومه حماه

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها در آزادسازی شهرک المصاصنه در حومه حماه و ادامه پیشروی ارتش در عملیات پاکسازی محله القابون خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۵۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای ارتش با حمایت نیروهای همپیمان شهرک «المصاصنه» در شمال «طیبه الامام» در حومه حماه را پس از سرکوب آخرین تروریست‌های جبهه النصره در این منطقه آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و گروه‌های تروریستی در اطراف شهرک‌های «اللطامنه و البویضه» در حومه شمالی حماه جریان دارد و خبرها از آغاز ورود نیروهای  ارتش به این شهرک‌ها با پشتیبانی گسترده هوایی حکایت می‌‌کند.

جنگنده‌های ارتش، مواضع تروریست‌های تکفیری در محورهای مختلف حومه حماه را بمباران می‌کنند.

از سوی دیگر گروه تروریستی موسوم به احرار الشام، مسئولیت پیشروی ارتش سوریه و موفقیت آن در آزادسازی مناطق مهمی در حومه حماه را به گردن تروریست‌های باند تحریرالشام انداخته و اعلام کرده است افراد مسلح تحریرالشام از مواضع خود در حلفایا بدون هرگونه هشداری خارج شده‌اند و گروه‌های جیش‌العزه، الجیش الحر و احرار  الشام به سبب عقب‌نشینی غافلگیرکننده این افراد قادر به مقابله با پیشروی ارتش نیستند.

از حمص هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش تلاش گروه‌های تروریستی برای رخنه به محور «الحوله-تلدو» را ناکام گذاشتند و یکی از نقاطی را که تروریست‌ها در اطراف روستای القبو در حومه شمالی حمص به آن رخنه کرده بودند، از لوث آنها پاکسازی کردند که در نتیجه آن شماری از مهاجمان به هلاکت رسیدند. در حال حاضر نیز مواضع تروریست‌ها در تلدو، کفرلاها و الطیبه غربی هدف حملات سنگین جنگنده‌ها قرار دارد.

خبر دیگر اینکه پنج اتوبوس حامل 230 نفر از جمله 50 فرد مسلح محله «الوعر» حمص را به سمت شمال سوریه در چارچوب توافق آشتی میان دولت سوریه و نمایندگان گروه‌های مسلح ترک کردند تا با خروج آخرین فرد مسلح، این شهر به شهری عاری و خالی از تروریسم تبدیل شود.

در جبهه شرق دمشق هم نیروهای ارتش توانستند محله «برزه» را از باغات «القابون» پس از درگیری‌هایی که شدیدترین درگیری توصیف شده است، جدا کنند که به هلاکت شماری از تروریست‌ها از جمله چند تروریست اردنی و دستگیری چند نفر دیگر منجر شد.

گروه‌های تروریستی که از رویارویی مستقیم با نیروهای ارتش ناتوان نشان داده‌اند،‌ محله‌های مسکونی شهر دمشق از جمله «العدوی، البرامکة، القصور، الشعلان» و منطقه «جسر الرئیس» در مرکز آن را موشک و خمپاره هدف قرار دادند که به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شده است.
ارسال نظرات