خبرهای داغ:
در حکمت شماره 288 نهج الباغه دو کلمه مرض القلب و تقوی القلب در مقابل یکدیگر عنوان شده اند و انسان سالم در تعریف اسلامی آن علاوه بر معیار های شناخته شده مجامع علمی روز، آراسته به آرایه های معنوی و به دور از آلودگی های روانی و از جامعه گناه است.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۲۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آنچه در فرهنگ های الهی به ویژه در آیین مقدس اسلام آمده است آن است که سلامت روانی هنگامی وجود دارد که انسان رفتار درست و متناسب با جامعه خود داشته باشد این رفتار برخواسته از اندیشه منطقی و واقع گراست بنابراین فرد سالم باجامعه رابطه سالمی برقرار می کند.

فرد سالم رضایت و نگرانی منطقی دارد، می تواند فشار های زندگی را تحمل کند و خشم، ترس و اضطراب خویش کنترل را کند و بر آن تسلط داشته باشد.

فرد سالم انعطاف پذیر است و روایات بسیاری در باب مدارا با مردم آمده است و کلام نغز امیر المومنین علی(ع) نیز گویای این ویژگی است که می فرماید: «سرشت مومن خیر خواهی و شیوه او فرو بردن خشم است».

فرد سالم خود و دیگران را دوست دارد به تناسب توانایی های خود از خودش توقع دارد، در زمان حال زندگی می کند و در مقابل فرد ناسالم، ناراضی و نگرانی غیر واقعی از خود نشان می دهد و قادر نیست احساسات، عواطف و خشم خود را در مقابل فشارهای روانی کنترل کند، اندیشه غیرمنطقی دارد و اهل افراط و تفریط است.

حجت الاسلام عبدلله موحدی

ارسال نظرات