حجت الاسلام خوش خلق در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
کارشناس مذهبی گفت: قبل از بعثت عرب بر عجم برتری داشت که با بعثت اینها از بین می رود دیگر از آن به بعد سفید وعرب و سرمایه دار بودن شخصیت نمی آورد و بهترین نزد خدا پرهیزکارترین است.
کد خبر: ۸۸۵۱۵۷۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
حجت الاسلام ابوالقاسم خوش خلق کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: قبل از بعثت پیامبر(ص) مردم در جاهلیت کامل به سر می بردند و هیچ چیز از دین نمی دانستند.

وی افزود: آنها نیاز به یک راهنما و امام داشتند تا از جهالت در بیایند. قبل از بعثت پیامبر(ص) مردم جاهل چند خصلت داشتند از جمله زنده به گور کردن دختران و برده داری و فساد و فحشاء. پیامبر (ص) در چنین شرایطی مبعوث شد و اولین کارش این بود که با اینها مبارزه کند.

حجت الاسلام خوش خلق بیان داشت: رسول اکرم (ص) با دخترکشی و برده داری و فقر و تبعیض مبارزه کردند. دختری که قبل از آمدن پیامبر(ص) زنده به گور می شد بعد از پیامبر (ص) ارزش پیدا کرد تا جایی که حضرت زهرا (س) وقتی وارد می شدند پیامبر می ایستاد پیشانی وی را می بوسید و می فرمود فاطمه(س) پاره تن من است.

حجت الاسلام خوش خلق گفت: فقرا بعد از بعثت هم غذا و هم کاسه با پیامبر(ص) شدند قبل از بعثت عرب بر عجم برتری داشت که با بعثت اینها از بین می رود دیگر از آن به بعد سفید وعرب و سرمایه دار بودن شخصیت نمی آورد و بهترین نزد خدا پرهیزکارترین است. بت ها و کبر و غرور برداشته شد. فقرا نزد پیامبر(ص) عزیز شدند.

ارسال نظرات