حجت الاسلام قائمی در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس مذهبی گفت: پیغمبر (ص) طبیبی بودند که به دنبال بیمار می رفتند. دنبال مردم می رفتند و معایب اخلاقی مردم را برطرف می کردند و گره گشایی داشتند.
کد خبر: ۸۸۵۱۵۴۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
حجت الاسلام محمد جواد قائمی هاشمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: ضمن تبریک روز عید مبعث آرزو می کنیم عیدی ما فرج امام زمان (عج) باشد.

وی افزود: روزه مبعث بسیار سفارش شده و این روز یکی از چهار روز برتری است که روزه آن برابر با 70 سال روزه داری است. اعمال دیگری نیز برای این روز در نظر گرفته شده که در مفاتیح الجنان به طور مفصل ذکر شده است. باید به مفاتیح مراجعه کنید. مبعث همانطور که از اسمش پیداست برانگیخته شدن پیغمبر(ص) به پیامبری است.

حجت الاسلام قائمی بیان داشت: یکی از شبهاتی که در فضای مجازی مطرح می کنند این است که فلسفه وجودی پیغمبر و امام چیست؟ در جواب باید گفت که خود پیامبر (ص) می فرمایند که "انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق" من برای تمام کردن مکارم اخلاق مبعوث شدم.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: مردم الگو برداری از نشست و برخاست و کردار و رفتار پیغمبر(ص) دارند و انسان باید بعد انسانی را در خود تقویت کند. پیغمبر (ص) طبیبی بودند که به دنبال بیمار می رفتند. دنبال مردم می رفتند و معایب اخلاقی مردم را برطرف می کردند و گره گشایی داشتند مسئولان هم باید این روش را الگو قرار دهند.

وی گفت: صبر پیامبر(ص) آن قدر زیاد بود که با وجود آن همه گرفتاری یک تنه با صبر و شکیبایی اخلاق را بین اعراب جاهلیت گسترش دادند. خیلی ساده زیست بودند و نشانه های سادگی در زندگی ایشان موج می زد. پیغمبر(ص) با مردم حشر و نشر داشتند قطعا اگر برخی از مسئولان ما نیز این روش را در پیش می گرفتند مشکلات حل می شد.

ارسال نظرات