خبرهای داغ:
حجت الاسلام مرتضوی گفت: در دوسالانه اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود غرفه های سیره شهدا، پاسخ به مسائل شرعی و احکام،مشاوره حقوقی، معرفی صالحین برپا می شود.
کد خبر: ۸۸۵۱۵۴۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود در گفت و گو با رخبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به برپایی غرفه هایی در این اجلاسیه اظهار کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج معرفت و بصیرت در جامعه غرفه هایی در نمایشگاه دو اجلاسیه در این راستا در نظر گرفته شده است که به مشاوره و ارائه راهنمایی بازدیدکنندگان در موضوعات معرفتی بصیرتی تربیتی و آموزشی می پردازند.

وی افزود: اولین غرفه شجره طیبه صالحین است که در ده شب، هر شب دو پایگاه بسیج مساجد و محلات که حلقه فعالتری دارند، به اجرای برنامه حلقه صالحین می پردازند و یک نفر به نمایندگی از حلقه برای مردم توضیح می دهد که کار صالحین چیست و بنری هم از گزارش فعایت های صالحین و اهداف برپایی حلقه ها در درون و بیرون حلقه در دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: غرفه دیگر، به پرسش و پاسخ مسائل اعتقادی و عرفان های کاذب و نو ظهور و افرادی که گرفتار دعانویسی می شوند برپا شده که با حضور کارشناس در این موارد به افراد توضیح و توجیه می شوند و در مقابل حرض امام جواد و امام رضا به افراد یاد داده می شود.

وی با اشاره به غرفه پرسش و پاسخ مسائل احکام شرعی و تصحیح قرائت نماز ادامه داد: غرفه دین،نشاط و زندگی با توجه به قشر کودک و نوجوان و پاسخ به سوالات دینی برپا شده است که کارشناس این بخش در مورد فواید دین مطالبی را برای نوجوانان و کوکان بیان می کند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود تصریح کرد: غرفه چادر دوزی صلواتی در نمایشگاه دایر کرده ایم که چادر دوخته ارائه می دهد و برای دختران چادر رایگان می دوزند و برای مادران با 50 درصد تخفیف چادر می دوزند.

وی ادامه داد: غرفه مشاوره حقوقی رایگان توسط قضات بسیج حقوقدانان ایجاد شده تا مشکلات حقوقی مردم را رایگان پاسخ دهند و در تمام این غرفه ها از کارشناسان و اساتید حوزه علمیه شاهرود و قم استفاده شده است.

مرتضوی با اشاره به غرفه سیره شهدا گفت: غرفه سیره شهدا با موضوع معرفی ویژگی شهدای شهرستان شهدای در بحث جهاد اکبر مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی بصورت نمایش روی پرده ارائه می شود.

وی در پایان با تقدیر از تلاش و زحمات همه دست اندرکاران برپایی این دو اجلاسیه از همه مردم دعوت کرد که از این فرصت برای بالابردن بصیرت و معرفت و بینش تربیتی خود و خانواده استفاده و اثرگذاری فرهنگی این برنامه عظیم را به خانواده های خود منتقل نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها