محسن صرامی فروشان گفت: متاسفانه در منطقه آزاد حوزه اروند ورود ماشین آلات لوکس و گرانقیمت در خوزستان به وفور دیده می‌شود لذا جذابیت خودروهای تولید داخلی کمتر شده و بیکاری را افزایش داده است.
کد خبر: ۸۸۵۱۵۴۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹

محسن صرامی فروشان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران، قوانین مخصوص به خود را دارد، تسریع اجرای امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال،سرمایه گذاری، تولید و صادرات کالاها در کشور، از اهداف مناطق آزاد تجاری در ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد ویژه اقتصادی قانون مستقل دارد  که اجرایی نمی‌شود افزود: امروزه مناطق آزاد به عنوان پدیده ای فراگیر و ابزار برای تحقق استراتژی های توسعه برون نگر با تاکید بر سیاست توسعه صادرات مورد توجه قرار گرفته‌اند. ولی واقعیتی که در کشورمان وجود دارد محلی برای واردات بی‌رویه کالاهای خارجی و برندینگ استفاده می‌شود.

صرامی فروشان گفت: هدف از ایجاد این مناطق فراهم کردن شرایط مناسب به منظور افزایش تولید و صدور کالای صنعتی از طریق جذب سرمایه های خارجی است. متاسفانه در منطقه آزاد حوزه اروند ورود ماشین آلات لوکس و گرانقیمت در خوزستان به وفور دیده می‌شود و همین  امرموجب شده است تا جذابیت خودروهای تولید داخلی کمتر شود و بیکاری را افزایش داده است.

ارسال نظرات