خبرهای داغ:
هاشمی در نشست انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان شاهرود با حضور مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان گفت: كتابخواني و مطالعه در تحقق شعار سال و افزايش آگاهي مردم موثر است
کد خبر: ۸۸۵۱۵۳۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود ،سيد محمد رضا هاشمي در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان شاهرود در در سالن جلسات فرمانداری شاهرود برگزار شد در سخنانی بیان اینکه توسعه و رشد همه جانبه در راستاي افزايش سطح آگاهي مردم با مطالعه مفيد امكان پذير است اظهار کرد: اقدام عدالت محور و توسعه اي با نگاه ويژه به مناطق محروم و دور افتاده اولويت كارهاي فرهنگي باشد.

وی افزود: برنامه ريزي مدون براي افزايش رويكرد جوانان به كتاب ،كتابخواني و مطالعه كاهش آسيب ها و چالش هاي فردي و اجتماعي را به دنبال دارد.

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان سمنان هم در اين نشست اظهار کرد: افزايش تعامل بين دستگاههاي فرهنگي و اجرايي در حوزه كتاب و كتابخواني براي توسعه مطالعه مفيد و جهت دار ضرورت دارد.

نورعلي غلامحسين نيما سما كوش افزود: با همكاري اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان  در هفته بزرگداشت مقام معلم از دوازده معلم و دانش آموز مولف دراين استان تجليل خواهد شد.

وي تاكيد كرد: در عصر ارتباطات و شبكه هاي مجازي ،منابع اطلاع رساني جامعه دستخوش تحول شده است كه فضاي مجازي به عنوان فرصت و تهديد بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.

نیما سما کوش بهره گيري از توان خيران در عرصه توسعه فعاليت هاي كتاب و كتابخواني و فرهنگ سازي وقف كتاب و كتابخانه سازي را ضرورتي اجتناب ناپذير  جامعه امروزي برشمرد.

وي ادامه داد: احداث كتابخانه عمومي درخور شان مقام مردم فرهنگ دوست شاهرود،سرخه و مهدي شهر با كمك خيران در اولويت پيگيري ها قرار دارد.

مدير كل كتابخانه اي عمومي استان سمنان گفت: مسئولان و مديران فرهنگي كتاب و كتاب خواني را به عنوان دغدغه خود بدانند تا اين موضوع در جامعه تسريع يابد.

رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان شاهرود هم در اين نشست اظهار کرد: شش انجمن كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان جلسات منظم پيگيري امور را برگزار مي كنند.

سيد ابراهيم موسوي افزود: سه انجمن در بخش بسطام، در بخش مركزي و بيارجمند هر كدام يك انجمن و شهر شاهرود هم يك انجمن فعال دارند.

وي تاكيد كرد: خيران شهرستان شاهرود هشت ميليون ريال براي خريد كتابهاي جشنواره ملي كتابخواني رضوي اهدا كردند.

اعضاي انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان شاهرود هم در اين نشست احداث كتابخانه عمومي مركزي در شهر شاهرود كه شهر عالمان ديني و فرهيختگان است را مورد تاكيد قرار دادند.

لازم به ذکراست: درشهرستان شاهرود ۱۱ هزار نفر عضو فعال و مراجعين اقشار مختلف از خدمات كتابخانه اي استفاده مي كنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها