خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ۷ میلیون بیکار در کشور وجود دارد، گفت: با مدیریت جهادی، دولت انقلابی و وزرای با انگیزه می‌توان مشکل اشتغال را حل کرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۹۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز(دوشنبه 4 اردیبهشت) در نطق میان دستور خود در صحن علنی پارلمان با بیان اینکه امسال دو موضوع مهم پیش روی مردم و مسئولان کشور است اظهار داشت: یکی موضوع اشتغال و تولید بر اساس شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و موضوع دیگر بحث انتخابات پیش رو است که هر دو این موضوعات به یکدیگر پیوند خرده است.

وی افزود: ضروری است که در موضوع اشتغال و انتخابات همه مردم و مسئولان ورود پیدا کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانست جنگ 8 ساله نا‌برابری که دشمن برای ما طراحی کرده بود را با پیروزی پشت سربگذارد تصریح کرد: امروز نیز در جنگ اقتصادی که دشمن برای ما طراحی کرده قرار گرفته‌ایم لذا ضرورت دارد همه مسئولان و ملت، عزم خود را جزم کرده و با انسجام و اتحاد و همکاری این مانع بزرگ را پشت سر بگذاریم.

رنجبرزاده با اشاره به موضوع اشتغال نیز گفت: همه مسئولان کشور و قوای سه‌گانه برای پاسخگویی به موضوع اشتغال بسیج شده و سازمان بسیج اشتغال را در کشور شکل دهند چرا که با شعار و نشستن پشت میز نمی‌توان مشکل اشتغال را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال یک معادله ساده نیست تصریح کرد: اشتغال یک معادله پیچیده و چندوجهی است که برای حل آن نیاز به برنامه‌ریزی، علم، قانون و وزرای با انگیزه و دولت انقلابی است.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس با بیان اینکه برای حل معضل بیکاری نیاز به مدیریت جهادی و انقلابی است گفت: امروز در کشور 7 میلیون بیکار وجود دارد یعنی اگر سالی یک میلیون شغل ایجاد شود در سال 1400 همچنان آمار بیکاری بالا خواهد بود، لذا برای اینکه بتوانیم مشکل اشتغال را حل کنیم نیاز است تا سالی یک و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه برای ایجاد شغل پایدار تزریق پول مستقیم و ارائه تسهیلات کافی نیست، تاکید کرد: برای حل مشکل اشتغال بسیج قوای سه‌گانه ضروری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها