مدیرعامل موسسه امید پارس گفت: در سال 96 برنامه‌ریزی‌شده کلیه تونل‌ها به اتمام برسد و سعی براین است که پیشرفت خوبی پیدا کنیم و در سال 97 ان شالله اتمام پروژه را خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۸۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

سرهنگ محمد شاهوردی، مدیرعامل موسسه امید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد در اواخر سال 92 عملیات اجرایی آن آغاز شد، اظهار داشت: این پروژه با توجه به شرایط جغرافیایی و زمین‌شناسی منطقه‌ای از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و در نوع خود و درزمینهٔ فنی و اجرایی منحصربه‌فرد است.

وی افزود: عبور از رشته‌کوه‌های زاگرس شرایط اجرای این پروژه را سخت کرده و سبب شده تونل‌های زیادی در مسیر باشد.

مدیرعامل موسسه امید پارس با اشاره به اینکه بالغ‌بر 12 کیلومتر در مسیر اصلی تونل وجود دارد، بیان کرد: دو تونل طویل‌ترین تونل‌های ما هستند، طویل‌ترین آن‌ها در کیلومتر 48، با طول 4 هزار و 360 متر طویل‌ترین تونل خاورمیانه است که به‌موازات همین تونل یک تونل اضطراری نیز جهت مسائل تهویه و مشکلات احتمالی پروژه یکی از وضعیت‌های خاص پروژه احداث می‌شود.

وی بابیان اینکه طرح و اجرای پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا انجام می‌شود، عنوان کرد: ابداعات و نوآوری‌های خوبی در مسیر اجرای آن نیز انجام‌شده، در بحث تهویه کار جدید انجام‌شده که دانش فنی ان در کشور در حال به‌روز شدن است که انشالله بتوانیم دانش فنی طراحی و اجرا را با رعایت استانداردها عملیاتی کنیم.

شاهوردی با اشاره به اینکه بالغ‌بر 80 کیلومتر خطوط ریلی در این مسیر فعال است، تصریح کرد: به علت وجود معارضین برخی زمین‌های کشاورزی هنوز تملک نشده و با همکاری روستاها و مردم توانستیم مسیر پروژه را در 80 کیلومتر بازکنیم.


وی با اشاره به اینکه نزدیک به 6 تونل بازشده و دو تونل اصلی که حدود 7 و نیم کیلومتر است به دلیل مسائل منطقه هنوز به اتمام نرسیده، خاطرنشان کرد: در سال 96 برنامه‌ریزی‌شده کلیه تونل‌ها به اتمام برسد و سعی براین است که پیشرفت خوبی پیدا کنیم و در سال 97 ان شالله اتمام پروژه را خواهیم داشت.

مدیرعامل موسسه امید پارس بابیان اینکه رویکرد و نگاه مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الا انبیا در اجرای پروژه‌ها یک روحیه رسالت محور است، بیان کرد: به‌موازات انجام پروژه‌های عمرانی طبق ابلاغیات فرمانده قرارگاه تا شعاع 70 کیلومتر انجام امورات محرومیت‌زدایی روستاها و اهالی را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: درزمینهٔ اشتغال‌زایی در این پروژه هزار نفر فعالیت می‌کنند و طبیعی است که ایجاد اشتغال در استان نیز به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌شود،

شاهوردی با اشاره به اینکه استفاده از منابع استان نیز در دستور کار و اولویت ما است، عنوان کرد: چه درزمینهٔ منابع انسانی و چه درزمینهٔ امکانات برای آبادانی استان استفاده می‌کنیم.


انتهای پیام/ش

ارسال نظرات