عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید داشت: مسئله انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اولویت اول کشور است و تحت هیچ شرایطی نباید مسئله جدید تنش‌زا در این یک ماه صورت گیرد و همه ذهن‌ها باید متمرکز روی انتخابات باشد.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۶۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، شب گذشته در یادواره شهدای شهر گلبهار در محل مسجد امام زین‌العابدین (ع) با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، اظهار داشت: یک ویژگی اساسی این انتخابات که آن را از ۱۲ انتخابات دیگر ریاست جمهوری متمایز می‌کند، دخالت خارجی‌ها و شبکه های  بیگانه در انتخابات است.

وی گفت: در گذشته هم فضولی‌هایی از سوی رسانه‌های بیگانه وجود داشته است اما تا به این حد نبوده است. الآن این مداخلات به‌جایی رسیده که به ملت ایران می‌گویند به چه کسی رأی دهند و به چه کسی رأی ندهند. می‌گویند اگر به فلان کاندیدا رأی دهید سایه جنگ از سر شما برداشته می‌شود و اگر به فلان شخص رأی بدهید، جنگ اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: گاهی دشمن سبب خیر می‌شود و اگر خدا بخواهد مردم به کسی رأی خواهند داد که دشمنان می‌گویند به آن رأی داده ندهید.

آیت الله خاتمی افزود: دشمن به دنبال جلوگیری از برگزاری انتخاباتی باشکوه و عظیم است و گاهاً انتخابات را نیز تحریم می‌کنند اما مردم ایران بارها ثابت کرده‌اند که شهدا را تنها نمی‌گذارند و همچون انتخابات گذشته با حضور پرشور و خیره‌کننده خود، بار دیگر به نظام جمهوری اسلامی آری میگویند.

اولویت اول کشور انتخابات است/ لزوم پرهیز از هر مسئله جدید تنش‌زا

امام‌جمعه موقت تهران گفت: مسئله اصلی ما در اردیبهشت‌ماه، مسئله انتخابات ریاست جمهوری و شوراهاست و تحت هیچ شرایطی نباید مسئله جدید تنش‌زا در این یک ماه صورت گیرد و همه ذهن‌ها باید متمرکز روی انتخابات باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ان‌شاءالله در فضای آرام و کاملاً صمیمی این انتخابات باشکوه در کمال امنیت تشکیل خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی استکبار می‌خواهند شایعه‌هایی به‌دروغ بر مردم ما القا کنند و آن این است که می‌گویند مقام معظم رهبری کاندیدای خاصی را مدنظر دارند و از فرد خاصی حمایت می‌کنند درصورتی‌که این یک دروغ و یک توطئه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در همین خصوص اظهار کرد: اگر فردی که میگویند رهبری به آن تمایل دارد رأی بیاورد میگویند انتخابات مهندسی‌شده است و جوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که رأی را آن فرد بیاورد و اگر رأی نیاورد خواهند گفت مردم به نظام پشت کرده‌اند، لذا این مسئله که رهبری از فرد خاصی حمایت می‌کنند یک توطئه است.

وی عنوان داشت: رهبری در هیچ انتخاباتی از فرد خاصی حمایت نکرده‌اند و ایشان مطلقاً نمی‌خواهند در این عرصه وارد شوند.

شورای نگهبان حداقل صلاحیت‌ها را تعیین کرده است/ سقف صلاحیت‌ها را مردم تعیین کنند

آیت‌الله خاتمی همچنین اظهار داشت: شورای نگهبان ۶ نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت کرده است اما عده‌ای شبهه ایجاد می‌کنند که به دلیل تأیید صلاحیت دیگر هیچ‌چیزی در مورد این کاندیداها نباید گفت.

وی در تشریح این مطلب گفت: شورای نگهبان کف و حداقل صلاحیت‌ها را مشخص می‌کنند نه سقف آن را؛ سقف صلاحیت‌ها را مردم تعیین می‌کنند.

انتخاب اصلح یک اصل عقلایی است/ ولایت مداری عملی شاخصه اصلحیت است

وی بابیان اینکه انتخاب فرد اصلح یک اصل عقلایی است، تصریح کرد: همان‌طور که در امور روزمره زندگی به سراغ متخصص آن کار می‌رویم، همه موظفیم تحقیق کنیم و انتخاب عقلایی داشته باشیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

آیت‌الله خاتمی در تشریح ویژگی‌های فرد اصلح گفت: اصلح فردی است که در عمل نشان داده باشد که ولایتمدار تر از سایر رقبا است و شعار نمی‌دهد و در عرصه عمل همراه ولایت بوده و این چیز پوشیده‌ای بر مردم نیست.

تجربه ۲ ساله برجام و لزوم باور مرگ بر آمریکا

وی در ادامه به تبیین شاخصه‌ای دیگر از فرد اصلح در انتخابات آتی پرداخت و تصریح کرد: فرد اصلح کسی ست که در عرصه مبارزه با استکبار خطش خط امام رحمة الله علیه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: خط امام(ره) این است که آمریکا شیطان بزرگ است لذا رئیس‌جمهوری در شأن مردم ایران است که مثل مردم مرگ بر آمریکا را باور داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی همچنین بیان داشت: تجربه حدود ۲ ساله برجام نشان داد که این مرگ بر آمریکا حق است چراکه آن‌ها به هیچ‌یک از قرارها و وعده‌های خود پایبند نبودند و زیر پا گذاشتند درحالی‌که ما به همه وعده‌هایمان عمل کردیم.

امام‌جمعه موقت تهران همچنین اظهار داشت: مردم ما با نظام و انقلاب هستند اما مشکلاتی دارند. آقایان هرچه می‌خواهند آمار بدهند که تورم و رکود به چند رسیده؛ مردم جیبشان خالیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم به رئیس‌جمهوری رأی خواهند داد که جیب خالی آن‌ها را پر کنند طوری که دستشان به دهانشان برسد.

وی بابیان اینکه کاندیدی اصلح است که در خصوص معیشت مردم برنامه داشته باشد، گفت: قانون آینده را به دست ما داده است تا آن را رقم بزنیم که انشا الله با حضور پرشور در انتخابات آتی، همه باهم یک حماسه دیگر ایجاد خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها