خبرهای داغ:
طبس مدال افتخاری بر گردن دارد که از جنس صحرا و شن است؛ شاید کسی نباشد که نام طبس را بشنود و شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس را به خاطر نیاورد؛ مراسم منطقه‌ای پنجم اردیبهشت ساعت 10 صبح با حضور میهمانانی از 7 استان کشور در محل صحرای طبس آغاز می‌شود؛ ترامپ نیز به این مراسم دعوت شده است!
کد خبر: ۸۸۵۱۴۲۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، شهرستان طبس مدال افتخاری بر گردن دارد که از جنس صحرا و شن است؛ شاید کسی نباشد که نام طبس را بشنود و واقعه شکست خفت‌بار حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس در 5 اردیبهشت سال 1359 را به یاد نیاورد.

در 5 اردیبهشت 1359 ارتش آمریکا طی عملیاتی با هدف آزاد کردن گروگان‌های این کشور که در سفارت آمریکا در تهران تحت مراقبت بودند به ایران حمله کرد، اما 132 نظامی‌، 8 هلی‌کوپتر و 3 هواپیمای باربری آمریکا پس از استقرار در صحرای طبس و قبل از حرکت به سمت تهران، بر اثر طوفان شن و امدادهای غیبی الهی، دچار حوادث مختلفی شد و در نهایت آمریکایی‌ها ناچار به فرار شدند.

شهید محمد‌ منتظرقائم، نخستین فرمانده سپاه یزد پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از صحرای طبس، برای بررسی موضوع، عازم محل حادثه شد و در حالی که می‌خواست مدارک باقی‌مانده از آمریکایی‌ها را مورد بررسی قرار دهد، به علت بمباران جنگنده‌های نیروی هوایی که با دستور بنی‌صدر به منطقه اعزام شده بودند، به شهادت رسید.

آری، ماه اردیبهشت برای طبسی‌ها با نوای مرگ بر آمریکا در صحرایی که شن‌هایش مأمور خدا بودند همراه است.

طی 37 سالی که از این واقعه‌ی مهم می‌گذرد، همه‌ساله در پنجم اردیبهشت در طبس، بهترین مراسم که در خور ستایش خداوندی باشد که شن‌ها را مأمور کرد تا سپاه ابرهه‌ی زمان یعنی آمریکای جنایتکار را نابود کند، در محل این واقعه در صحرای طبس برگزار می‌شود.

امسال نیز این مراسم همزمان با سالروز این واقعه‌ی مهم تاریخی در محل صحرای طبس و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود؛ مقامات کشوری و لشگری، خانواده معظم شهید محمد منتظر قائم تنها شهید این واقعه، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان، آزادگان و میهمانانی از استان‌های همجوار به این مراسم دعوت شده‌اند.

امسال بزرگداشت حادثه صحرای طبس به‌صورت منطقه‌ای و با حضور میهمانانی از استان‌های خراسان جنوبی، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، سمنان و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و قرار است از سال آینده این مراسم به‌صورت ملی برگزار شود.

مراسم ساعت 10 صبح سه‌شنبه در محل صحرای طبس آغاز می‌شود که این مراسم تا اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و نماز شکر ادامه خواهد یافت.

برخی از قطعات، تجهیزات و آثار به جامانده از هواپیماها و بالگردهای آمریکا در جریان شکست طبس نیز به محل صحرای طبس منتقل و به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر این حدود 12 برنامه محوری دیگر نیز برای بزرگداشت واقعه پنجم اردیبهشت پیش‌بینی شده که از جمله آن برگزاری دعای ندبه به‌صورت کشوری در صبح جمعه 8 اردیبهشت در محل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس همراه با پخش زنده از تلویزیون، رونمایی از نرم‌افزار بازدید مجازی از محل واقعه طبس، و ارسال نامه نمادین دعوت از رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم واقعه طبس از طریق سفارت سوئیس است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها