مدیر جهاد کشاورزی گرمی گفت: تاکنون در شهرستان گرمی 421 هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده است که از این مقدار 290 هکتار آن به آبیاری تحت فشار قطره ای و 131 هکتار آن به آبیاری بارانی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۱۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از  سیفار، احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: با در نظر گرفتن مشوق های مالی قابل ملاحظه دولت در اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار و استقبال بی نظیر کشاورزان انتظار می رود در سال جاری اجرای طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان، تا سطح 200هکتار افزایش یابد.

 

وی گفت: در کل کشورهای دنیا بحث مدیریت منابع آبی محدود و بازنگری در مصارف آبی ناصحیح بخصوص در عرصه کشاورزی  و افزایش بهره وری آن از مطروح ترین پروژه هاست و مدیریت منابع آب در شهرستان ما نیز از این قاعده کل مستثنی نیست.

 

وی افزود: آبیاری تحت فشار یکی از روشهای آبیاری در کشاورزی است که در صرفه جویی آب نقش بسیار مهمی داشته و باعث افزایش راندمان آبیاری می گردد.

 

احمدی گفت.دولت در راستای سرعت بخشیدن به سازوکار مدیریتی مصارف آبی و حمایت از کشاورزان و محقق شدن اجرائیات سیاستهای اقتصاد مقاومتی، با قبول پرداخت 85درصدی کل هزینه های اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار بصورت بلاعوض، کمک شایانی به کشاورزان متقاضی ارائه می نماید به نحوی که کشاورزان فقط 15 درصد هزینه باقیمانده را بعنوان سهم مشارکت پرداخت می نمایند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گرمی در مورد عملیات انجام یافته در این خصوص گفت: طبق اسناد موجود در مدیریت جهاد کشاورزی تاکنون در شهرستان گرمی 421 هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده است که از این مقدار 290 هکتار آن به آبیاری تحت فشار قطره ای و 131 هکتار آن به آبیاری بارانی اختصاص یافته است.

 

وی افزود: علاوه بر 421 هکتار مشارکت مردمی اجرا شده، پروژه بزرگ طرح آبیاری تحت فشار پایاب گیلارلو با اعتبار بالغ بر 160 میلیارد ریال در سطح 630 هکتار با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در حال اجرا می باشد که با اتمام این پروژه عظیم شاهد تحولی مهم در بخش کشاورزی شهرستان گرمی خواهیم بود.

 

مدیر جهاد کشاورزی گفت: از کشاورزان و باغدارانی که منابع آبی و حقابه قابل اطمینان دارند خواستند جهت استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز تابعه مراجعه و هرچه سریعتر تشکیل پرونده نمایند.

 

ارسال نظرات