شهردار تبریز در مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد؛

انتخاب تبریز 2018 فرصتی برای تقویت شاخص های گردشگری کشور

شهردار تبریز در نشست مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با رئیس سازمان میراث فرهنگی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، یک فرصت ارزشمند ملی برای تقویت شاخص‌های گردشگری کشور دانست.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۸۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی افزود: تأثیرات «تبریز 2018» فراتر از محدوده جغرافیایی تبریز بوده و دستاوردی در خدمت اهداف اقتصادی، گردشگری و فرهنگی کشور است.

وی اضافه کرد: این امر ایجاب می کند که اهدف و برنامه‌های آن، در یک نگرش ملی و با مشارکت عموم دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار بگیرد.
نجفی اظهار کرد: تبریز 2018 یک موضوع ملی است که دستاوردهای آن در خدمت گردشگری کشور خواهد بود، از این رو نگرش ملی به این موضوع و نقش آفرینی دولت و نمایندگان مردم در مجلس و شورا در این خصوص ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خصوص تبریز 2018 اظهار داشت: براساس نامه ای که استاندار تبریز به معاون اول ریاست جمهوری ارسال کردند مسئله اصلی در تبریز 2018 ساختار است.

آبدار توضیح داد: برای حل مسئله ساختار 4 تا 5 کمیسیون در تهران در استان آذربایجان شرقی تشکیل شده که اعضای آن کاملا مشخص است، این کمیسیون ها هر ماه نشست هایی برای بررسی ظرفیت های تبریز برگزار می کند.

آبدار ادامه داد: موضوع اعتبار برای پروژه تبریز 2018 مسئله ای است که در دولت باید پیگیری شود، انتظار می رفت ردیف بودجه ای در این خصوص در بودجه سالانه دیده شود اما متاسفانه دولت حتی یک ریال برای این رویداد بین المللی در بودجه سنواتی ندیده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه گفت: با توجه به شرایط اکوزیست استان آذربایجان شرقی و جاذبه های گردشگری تمام شهرستان های این استان بسته سیاستی از سوی سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد تقدیم شده است که در این بسته امکانات موجود را بررسی می کند.

محمدحسین نجفی عنوان کرد: یکی از پیشنهاداتی که باید در این زمینه مدنظر گرفت رخدادهای فرهنگی، هنری است به طور مثال برنامه ای برای برگزاری جشنواره های سینمایی در نظر گرفت که نیازمند برآورد هزینه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت پذیرفته که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شود باید اولویت های کاری خود را بر روی تبریز 2018 تعریف کند.

مسعود پزشکیان ادامه داد: اما اگر دولت قصدی برای تبدیل تبریز به پایتخت گردشگری جهان اسلام ندارد برگزاری چنین جلساتی بی نتیجه خواهد بود بنابراین در گام اول دولت باید متعهد به مدیریت پروژه باشد.

وی گفت: اول دولت باید بپذیرد که می خواهد پروژه تبریز 2018 را عملیاتی کند سپس مشخص شود ما به عنوان مجلس چگونه می توانیم به آن ها کمک کنیم.

پزشکیان اظهار داشت: اگر دولت چنین پروژه ای را بپذیرد باید مانند برگزاری مسابقات جهانی فوتبال همه همت خود را برای فراهم کردن امکانات به کار گیرد.

دیگر نماینده استان در مجلس با اشاره به نشستی که با جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری داشته است، گفت: برآورد بنده از آن جلسه این بود که دولت آمادگی لازم برای برگزاری پروژه تبریز 2018 ندارد و هیچ برنامه ریزی در این زمینه در دستورکار نیست که این موضوع باعث ریختن آبروی تبریز است.

سلمان خدادای با بیان اینکه زمان زیادی را از دست داده ایم، اظهار داشت: انتظار داریم دولت همه همت خود را در این مسیر به کار گیرد و بداند نمایندگان نیز از تمام توان خود برای هماهنگ کردن سازمان ها استفاده خواهند کر

با اشاره به ظرفیت انجمن های مردمی عنوان کرد: در مسیر برگزاری تبریز 2018 می توانیم از مردم و انجمن های فرهنگی برای انجام کارهای فرهنگی، هنری استفاده کرد.

وی گفت: بنابراین لازم است که کمیته ای در مسیر برگزاری تبریز 2018 طراحی شود تا بتوان از تمام ایده های مردم استفاده و همه آن ها را در یک فضا جمع آوری کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار