خبرهای داغ:
قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۳۰ سنت، معادل ۰.۶ درصد رشد داشت و به ۵۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۸۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از کاهش قابل توجه قیمت نفت در هفته گذشته قیمت نفت امروز تحت تاثیر انتظار تمدید توافق کاهش تولید در نیمه دوم سال، افزایش یافت، هرچند که افزایش ادامه دار تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا مانع از رشد قابل توجه قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 26 سنت، معادل نیم درصد افزایش به 49 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 30 سنت، معادل 0.6 درصد رشد داشت و به 52 دلار و 26 سنت رسید.

قیمت نفت در هفته گذشته تحت تاثیر رشد عرضه و به رغم قول اوپک و برخی دیگر از تولید کنندگان مبنی بر تمدید توافق کاهش تولید به شدت کاهش یافته بود.

شرکت های حفاری آمریکا در هفته گذشته برای چهاردهمین هفته متوالی تعداد سکوهای خود را افزایش دادند و به 688 سکو رساندند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: «از 27 می 2016 به این طرف، تولید کنندگان 372 سکو به تعداد سکوهای خود اضافه کرده اند که به معنای رشد 118 درصدی در تعداد سکوهاست.»

تولید نفت آمریکا بر اساس آمارهای رسمی به 9.25 میلیون بشکه در روز رسیده که تقریبا 10 درصد نسبت به اواسط سال 2016 رشد نشان می دهد و در حال نزدیک شدن به میزان تولید نفت عربستان است.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه ریوکین در یادداشتی نوشت: « عدم کاهش میزان ذخایر نفتی با وجود کاهش تولید اوپک نشانه دهنده این مسئله است که کاهش های صورت گرفته برای برقراری توازن در بازار کافی نیست، و این موجب شده تا قیمت نفت خام آمریکا مجددا به زیر 50 دلار برسد.»

قیمت هر دو شاخص نفتی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 7.5 درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها