مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز راه اندازی مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپا در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۴۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، غلامرضا حمیدی در جلسه کارگروه اشتغال استان که صبح دو شنبه در سالن شهدای دولت برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات دو بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مد نظر این اداره کل قرار دارد، اظهار کرد: : ١٢ هزار دانشجو حوزه فناوری اطلاعات در البرز در حال تحصیل و بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر فارغ تحصیل شده اند.

مرکز توانمندسازی کسب وکارهای نوپا در البرز راه اندازی می شود

وی با بیان اینکه ۱۲ پروژه استانی حوزه فناوری اطلاعات در طرح تکاپو شناسایی شده که از ظرفیت اشتغالزایی بالایی برخوردار است، افزود: سال گذشته در حوزه کسب و کار جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات ۲۴ کسب و کار با همکاری افراد در حوزه های مختلف تشکیل شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز شتاب دهی در استان البرز، اعلام کرد: همواره درصدد بودیم کسب و کار جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات را در استان داشته باشیم.

حمیدی با بیان اینکه ایجاد مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کار های نوپا در حوزه فاوا از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است، گفت: این مرکز قادر است مرکزی برای تمرکز و مدیریت رویدادهای کارآفرینی استان باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز اعلام کرد: سال گذشته موفق به تشکیل کارگروه وام وجوه اداره شده به منظور ارتقا و توسعه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شدیم.

وی با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات به طرح های فناورانه از جمله اهداف تشکیل کارگروه وام وجوه اداره شده بوده است، ادامه داد: نرم افزار دهکده هوشمند سال گذشته در استان البرز اجرا شد.

حمیدی با اشاره به حمایت از ۸ طرح پژوهشی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: درصدد هستیم ۶۰ کسب و کار کوچک در حوزه دانش بنیان ایجاد کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز تاکید کرد: راه اندازی گردشگری هوشمند مزایای فراوانی را به همراه خواهد داشت که امید است به زودی در البرز به مرحله اجرا برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها