خبرهای داغ:
مقامات اروپایی از پیروزی ماکرون در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه استقبال کرده و فرانسوی‌ها را به انتخاب این نامزد طرفدار اروپا در دور دوم فراخواندند.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۴۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس آخرین نتایج رای گیری انتخابات دور اول فرانسه که روز گذشته برگزار شد "امانوئل ماکرون"، نامزد مستقل و مارین لوپن از جبهه ملی فرانسه به دور دوم این انتخابات راه یافتند.

نتایج این انتخابات با واکنش های مقامات اروپایی مواجه شده است.

فرانسوا فیون نامزد محافظه کار و بنویت هامون نامزد حزب سوسیالیست که در دور نخست شکست خورده اند، از رای دهندگان فرانسوی خواستند تا در دور دوم به ماکرون رای دهند.

ماکرون می خواهد قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در هفتم ماه می یک ائتلاف علیه مارین لوپن تشکیل دهد. وی شب گذشته در جمع طرفداران خود اعلام کرد که می خواهد رئیس جمهور میهن پرستانی باشد که قاطعانه در برابر تهدید ملی گرایان می ایستند.

مارین لوپن نیز نتیجه این انتخابات را تاریخی ارزیابی کرده و از همه میهن پرستان خواست که دور دوم هم از وی حمایت کنند. وی افزود: اکنون زمان آن فرارسیده که ملت فرانسه از دست نخبگان متکبر آزاد شود.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فعلی فرانسه نیز در گفتگویی تلفنی ورود ماکرون به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت. نخست وزیر و وزیر امور خارجه فرانسه نیز یک قدم فراتر گذاشته و از همه فرانسوی ها درخواست کردند که در دور دوم ماکرون را انتخاب کنند.

مفامات اروپایی نیز استقبال گسترده ای از راهیابی ماکرون به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کردند.

 زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان عملکرد خوب ماکرون در دور اول انتخابات را تمجید کرده و در پایتخت اردن تاکید کرد که من اطمینان دارم که وی رئیس جمهور جدید فرانسه خواهد شد. وی تنها نامزد طرفدار اروپا است که خود را پشت تعصبات علیه این اتحادیه پنهان نکرد.

یان کلود یونکر هم به گفته سخنگویش در پیامی تلفنی به ماکرون تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را کرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در پیامی توئیتری تاکید کرد که ما می بینیم که چگونه پرچم های فرانسه و اتحادیه اروپا از پیروزی ماکرون استقبال می کنند و این امید و آینده نسل ما است.

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان نیز موفقیت ماکرون را تمجید کرده و تاکید کرد، این خوب است که امانوئل ماکرون  با رویکرد خود برای یک اروپای قدرتمند و اقتصاد بازار اجتماعی موفق بود.

"نوربرت روتگن"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان نیز در گفتگویی در واکنش به نتایج انتخابات دور اول فرانسه گفت: من اعتقاد دارم که برای آلمان و اروپا بهتر از این نیست. من اعتقاد دارم که ما می توانیم حالا امیدوار باشیم که ماکرون رئیس جمهور می شود.

"مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز پیروزی ماکرون در دور اول را موفقیتی برای یک اروپای متحد ارزیابی کرده و گفت: بعد از ویلدرز در هلند حالا همچنین مارین لوپن، یک ضد اروپایی و نژاد پرست آشکار شکست می خورد. این یک خبر خوب برای فرانسه، آلمان و اروپا است. حالا باید در دور دوم انتخابات همه فرانسوی ها که یک اروپای بی تعصب و باز را می خواهند به ماکرون رای بدهند.

سم ازمیر، رئیس سبزهای آلمان نیز در پیامی توئیتری راه یابی ماکرون به دور دوم انتخابات را تبریک گفت. رئیس لیبرال دموکرات های آلمان هم ابراز خوش بینی کرده و نتیجه این انتخابات را یک سیگنال تجدید و نو شدن برای اروپا دانسته و تاکید کرد که امانوئل ماکرون همچنین به آلمان جسارت می دهد.

سارا واگن کنشت، رئیس حزب چپ آلمان هم درباره نتیجه انتخابات دور  اول ریاست جمهوری فرانسه ابراز خرسندی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها