مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کرج پیامبر اکرم (ص) را محرم همه اسرار الهی خواند و گفت: الگو برداری از سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) ثمره تقوا و ایمان الهی است.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۴۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کرج  تبریک عید سعید مبعث گفت: مهمترین عنصر و شاخص درونی یک انسان تقوا و پرهیز است و نتیجه آن ظرفیت عظیم رسیدن به مقام نبوت است.

الگو برداری از سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) ثمره تقوا و ایمان الهی است
 
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کرج با برشمردن صفت های درونی پیامبر اسلام (ص)، اظهار داشت: زلال شدن از ویژگی انبیاء است و آنان تا اندازه ای زلال می شوند که آینه وجودی خداوند می شوند و نمونه اعظم این آینه الهی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله است.
 
این مسئول با در نظر گرفتن این مطلب که لازمه زلالی و پاکی این است که فرد به مقامی از صافی و درخشانی برسد که این قابلیت در او دیده شود، توضیح داد: پیامبر اعظم (ص) از تمام انبیاء از نظر صیقل یافتگی و تقوا طبق روایات بالاتر بودند، چرا که آن حضرت بالاترین مقام را از نظر تقوا و پرهیز داشتند.
 
وی افزود: اراده و توکل مستمر و مداوم دیگر ویژگی پیامبر اسلام است که به واسطه آن سختی ها به خود راه نمی دادند.
حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) از استقامت بالایی برخوردار بودند اگر کسی صبر و تحمل داشته باشد اما استقامت نداشته باشد به هدفش نمی‌رسد.
 
وی با بیان این مطلب که تمام انبیا ویژگی هایی دارند که به این واسطه از مردم عادی برتر می شوند، بیان کرد: برترین ویژگی انبیاء (ع) تقواست که نتیجه آن رسیدن به مقام نبوت است.
 
این استاد دانشگاه با نظر به مقامات معنوی پیامبر اکرم(ص) گفت:حضرت محمد(ص) محرم همه اسرار الهی است و هیچ کس جایگاه و مقام پیغمبر(ص) را ندارد.
 
وی با بیان این مطلب که نزدیک ترین پله به پروردگار اختصاص به پیامبر اکرم«ص»دارد گفت:این مهم نشان دهنده ان است که همه انبیا جزء امت پیغمبر (ص) هستند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چگونه با آن حضرت انس بگیریم گفت: ارتباط با حضرت نبی اکرم(ص) تقوا، پرهیز و اطاعت را می طلبد چرا که بنابر این حدیث از پیامبر که می فرمایند «جنس ما از نور، عبادت و توکل است»، چنانچه می‌خواهیم با انبیا و اهل بیت(ع) ارتباط برقرار کنیم باید خود را به آن ها نزدیک کنیم.
 
 مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کرج توضیح داد: گر می‌خواهیم در بین انبیا و اهل تقوا رسوا نشویم باید هم رنگ اهل ایمان و تقوا شویم و رنگ الهی بگیریم.
 
وی در پایان تصریح کرد:از دیگر راهکارهای نزدیک شدن به شخصیت وجود پیامبر اسلام (ص) این است که سعی کنیم فاصله ایمانی امان را با پیامبر اکرم(ص) کم کرده و سبک زندگی انبیا و اهل بیت را پیش  گیریم و از آن ها الگو برداری کنیم.

منبع: شبستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها