مسئول بهداشت و درمان سپاه شهرکرد:
قربانعلی حدادی مسئول بهداشت و درمان سپاه شهرکرد گفت: افسردگی را در همه سنین باید جدی گرفت.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۰۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ قربانعلی حدادی مسئول بهداشت و درمان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بسیج، ضمن تبریک هفته سلامت گفت: سازمان جهانی بهداشت همه ساله به مناسبت روز جهانی بهداشت (مصادف با 18 فروردین ماه) و با هدف افزایش توجه و آگاهی عموم مردم و تمرکز اقدامات و فعالیت ها یکی از موضوعات مبتلا به جوامع و دنیا را انتخاب می کند. شعار سال 1396 این سازمان به "افسردگی، بیا صحبت کنیم" می پردازد.

 حدادی در ادامه گفت: ولی در ایران به دلیل تعطیلات نوروزی و عدم آمادگی دستگاه ها بخصوص وزارت بهداشت و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، این تاریخ از هجده فروردین ماه به یکم اردیبهشت ماه به مدت 7 روز و تحت عنوان هفته سلامت نام گزاری شده است؛ در این راستا سپاه شهرکرد با برگزاری کمیسیون هفته سلامت نسبت به برنامه ریزی مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و افزایش سطح آگاهی کارکنان و همچنین تغییر نگرش و نهایتا تغییر رفتار مناسب بهداشتی برنامه ریزی ویژه ای نموده است.

وی افزود: برپایی ایستگاه سلامت، اندازه گیری قند خون ناشتا، فشار خون و BMI، برگزاری کلاس آموزشی با موضوع بیماری افسردگی از طریق ویدئوکنفرانس و همچنین کلاس های حضوری، اهدای خون توسط پرسنل با ایجاد تسهیلات لازم جهت مراجعه به سازمان انتقال خون را از برنامه های سپاه شهرکرد در این هفته برشمرد.

حدادی، پیاده روی و کوهپیمایی پرسنل و سرکشی از بیماران اعصاب و روان توسط هیئت رئیسه ناحیه را نیز از دیگر برنامه های این سپاه در هفته سلامت دانست.

ارسال نظرات