خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور:

دوران کلی‌گویی به سر آمده است/ دیگر شعارهای بدون فکر و برنامه مورد قبول مردم نیست

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور بابیان اینکه دوران کلی‌گویی به سر آمده است،گفت: باید حرف عملیاتی کارشناسی توسط کاندیداها زده شود، دیگر شعارهای بدون فکر و برنامه موردقبول مردم نیست.
کد خبر: ۸۸۵۱۲۸۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، داوود گودرزی یک‌شنبه شب در گردهمایی بزرگ دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان اصفهان در مسجدالانبیا پردیس شهید باهنر این دانشگاه با اشاره به ایام پرفضیلت ماه رجب بر قدر دانستن این ماه و ضرورت هرچه بیشتر انس دانشجویان با خدا و آغاز حرکت معنوی تأکید کرد.

وی معنویت را مهم‌ترین مسأله در مواجه با مسائل پیرامونی دانست و افزود: اگر به ارزش‌ها و آرمان ها اعتقاد داریم،اصلی‌ترین مسئله معنویت است و فصل جوانی هم فصل، معنویت است و باید به شایستگی از این ایام استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به مسأله انتخابات تصریح کرد: اصلی‌ترین مسأله در آستانه انتخابات این است که به چه کسی رأی بدهیم که برای پاسخ دادن درست به این سؤال در ابتدا باید تعریف انقلابی بودن را درک کنیم.

وی ادامه داد: هرکسی که قانون اساسی و کلیت نظام و ولایت‌فقیه را قبول دارد انقلابی است، ولو وضعیت ظاهری آن متفاوت باشد؛ طبق این تعریف همه شما با هر گرایش سیاسی جزو جوانان انقلابی قرار می‌گیرید، پس می‌توان اذعان کرد که انقلابی بودن یک دایره باز و گسترده است.

گودرزی با اشاره به ویژگی انقلابی بودن از دید رهبر معظم انقلاب ابراز داشت :از مؤتلفه تا جریان اصلاحات و پایداری هرکسی این ویژگی‌ها را دارد در دایره انقلابی‌ها جای می‌گیرد.

وی با اشاره به معضلات عمده کشور تصریح کرد: درباره انتخاب کاندیدای مورد نظر این‌طور باید وارد بحث شد که در کشورمان نیازمندی‌های روز را باید مشخص کنیم و ببینم صحنه‌ای که از کشور پیش روی ما است و دغدغه جامعه است چیست؟ا

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: اشتغال جوان‌ها و سرپرست خانوارها، مسکن، ازدواج جوانان، اعتیاد و مسأله سلامت و بهداشت مهم‌ترین مسائلی است که تقریباً همه خانواده‌ها با حداقل یکی از این موارد درگیر هستند و رئیس‌ جمهور آینده باید برای این مسائل اقدامات عملی ارائه کند و به‌ صورت جزئی به بیان دیدگاه‌ها بپردازد.

وی با بیان اینکه دوران کلی‌گویی به سر آمده است، خاطرنشان کرد: باید حرف عملیاتی کارشناسی توسط کاندیداها زده شود و دیگر شعارهای بدون فکر و برنامه مورد قبول مردم نیست.

گودرزی با بیان اینکه جوان مؤمن انقلابی کل معادلات اصلاح‌طلب و اصول‌گرا را کنار می‌گذارد، اذعان داشت: وی تک‌تک حرف‌ها، برنامه‌ها، سوابق و شعارها را در قالب این 5 مسأله عمده قرار می‌دهد و سپس با مطابقت با عقل به یک نتیجه منطقی خواهد رسید.

وی ادامه داد: کاندیدای ریاست جمهوری باید درباره نیازهای جدی مردم حرف‌های جدی بزند و در تبلیغات انتخاباتی باید با حرف‌ها و وعده‌های قبلی و سابقه آن کاندیدا، آن را تطبیق بدهیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: ما یک کشور انقلاب کرده‌ایم و 38 سال پیش یک مسیر را شروع و مسیری را هم طراحی و اصول، اهداف و ارزش‌ها را هم مشخص کردند.

گودرزی اظهار داشت: اگر کسی در این کشور قصد دارد مسؤولیت بگیرد نمی‌تواند اپوزسیون شود و این انقلاب و اصول انقلاب را زیر پا بگذارد؛ اگر این‌چنین شد مشروعیت این مسؤول زیر سؤال است.

وی ادامه داد: مسؤولان در نظام باید تکلیف خود را مشخص کنند؛ نمی‌شود هم مسؤول بود و حقوق نجومی گرفت و هم بتوان در قالب مسؤول به‌ عنوان خادم ملت قرار گرفت و سطح زندگی وی پایین‌تر از حد ملت باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: مسؤول منت بر سر مردم ندارد و نباید ادعای حقوق نجومی و امکانات رفاهی کند.

وی با اشاره به آرمان‌ها و اهداف انقلاب تصریح کرد: رئیس‌ جمهور باید نسبت دین و دولت را مشخص کند و زمینه طهارت و تقوای مردم را با کار فرهنگی و زمینه‌سازی فراهم کند.

گودرزی با بیان این سؤال که نقش مردم در اندیشه رهبران کجاست، اذعان داشت: از دیدگاه امام و مقام معظم رهبری این جایگاه از مقبولیت به سمت مشروعیت در حال حرکت است که این مهم در نامه نخست‌وزیری بازرگان که امام به وی اعطا می‌کند به‌ خوبی مشخص است.

وی با بیان اینکه دموکراسی‌های غربی به گرد این اندیشه چه از لحاظ تئوری و از لحاظ چه عملی نخواهند رسید، مطرح کرد: در افقی که برای خود متصور هستیم می‌خواهیم جامعه اسلامی تشکیل دهیم که مردم در اوج معنویت زندگی کنند و در اوج مادیات باشند یعنی اینکه هیچ‌کس مشکل مادی نداشته باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشورادامه داد: چه کسی گفته ما باید نسبت به سفره مردم بی‌تفاوت باشیم؟ چراکه قرار نبوده انقلاب کنیم و فلانی مسؤول شود و به بیت‌المال چنگ‌اندازی کند و زندگی عده‌ای دچار مشکل باشد.

وی تصریح کرد: رئیس‌ جمهور باید بگوید چگونه می‌تواند این کشور را به اهداف عالیه انقلاب برساند.

گودرزی با بیان اینکه یک عده بر اساس اندیشه غربی برنامه نوشته‌اند و معتقدند نمی‌توان با جوان ایرانی به موفقیت دست‌ پیدا کرد، اظهار داشت: خیلی‌ها اگر رویشان نمی‌شود پشت تریبون بگویند، در عمل در وزارتخانه‌ها در حال پیاده‌سازی این مدل هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مسأله فساد حل‌ نشده و آیا اندیشه ما ناقص است، ابراز کرد: عده‌ای اساساً عکس گفتمان انقلاب که ساده زیستی، عدالت و رفع تبعیض است در حال حرکت هستند و این‌گونه فساد در حال نهادینه شدن است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور مطرح کرد: در حکومت جمهوری اسلامی قرار بر این بوده است که انتخابات صحنه خدمت بیشتر باشد ولی متأسفانه امروز صحنه قدرت شده است و اینکه به‌ عنوان یک حزب به دنبال قدرت باشی خلاف اساس، اصول و گفتمان ماست.

وی ادامه داد: نخستین حرف و دغدغه جوان انقلابی این است که جهت‌گیری کشور با نامزد مورد نظر به کدام سمت خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه باید بدانیم که انتخابات سرنوشت‌ساز است، اذعان داشت: انتخابات در سرنوشت ملت اثر دارد و همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند یک انتخابات 4 ساله اثر 40 ساله بر روی مملکت دارد.

وی همچنین عنوان کرد: شرایط انقلاب هر چه جلوتر می‌رود پیچیده‌تر می‌شود، زیرا یک دشمن کینه‌ای بر سر دشمنی خود باقی است و ما هم از اهداف خود دست برنخواهیم داشت و بر زمین زدن این دشمن مستلزم پیمودن قله‌های پیشرفت و رسیدن به اوج اقتدار است؛گرچه امروز خود آمریکایی‌ها اذعان دارند که ایران جزو 7 قدرت دنیاست.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تأکید کرد: باید کسی را انتخاب کنیم که اهداف انقلاب را قبول داشته باشد.

وی با بیان اینکه صحنه فعلی خیلی پیچیده نیست، ابراز داشت: به‌ راحتی می‌توان تشخیص داد کدام‌ یک از کاندیداها اصلح است؛ داور و شاخص اینکه کدام‌ یک بهتر است عملکرد و برنامه‌های عملیاتی آن‌هاست.

گودرزی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه از احساسات و عواطف خارج شود، زیرا دیگران به دنبال ایجاد فضای دوقطبی و فریب مردم و گرفتن رأی بر اساس احساسات و عواطف هستند.

وی گفت: شور انتخاباتی را نباید با ایجاد فضای رادیکال و احساسی وجود آورد؛ اینکه فلان کاندیدا ادعا می‌کند من فلان مقدار یارانه می‌دهم باید دید بر اساس کدام برنامه‌ و بودجه می‌خواهد این کار را بکند؟

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشوربا بیان اینکه اساساً جامعه اسلامی طبق حدیث امام علی(ع) همواره با یک خطر دائمی مواجه است، گفت: این خطر نفاق است و خطر نفاق را با افزایش سطح آگاهی و بصیرت مردم می‌توان کاهش داد.

وی با اشاره به فتنه‌ها عنوان کرد: همیشه در فتنه‌ها بخشی از حق با بخشی از باطل مخلوط می‌شود که باید راه را روشن کرد.

گودرزی معلم انقلابی را معلمی که اصل و اساس نظام اسلامی را قبول داشته باشد تعریف کرد و اظهار داشت: نقش معلمان در این‌ بین برای آگاه‌سازی اقشار جامعه برجسته است.

وی با اشاره به موضوع قانون اساسی و شورای نگهبان گفت: ملاک انتخاب و انتصاب افراد قانون اساسی است، چرا که تلاش شده در آن از منابع اصلی اسلام استفاده شود و در تمامی کشورهای جهان شورایی مانند شورای نگهبان وجود دارد و جالب اینکه قانون اساسی ما بسیار مترقی نوشته‌ شده و ما حرف برای گفتن داریم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه اذعانداشت: جریان مؤمن متعهد انقلابی می‌تواند در حوزه‌های مختلف جریان‌ساز باشد و راه‌حل مسائل کشور جوان‌های مطالبه‌گر هستند.

وی در پایان در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر میزان حقوق خود، گفت: ماهیانه یک‌میلیون و 500 هزار تومان دریافتی و یک آپارتمان 70 متری دارم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار