بوشهرـ سرهنگ غضنفری با اشاره به زمینه های متعدد فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه توانسته است در تمام زمینه های فعالیتش سربلند باشد
کد خبر: ۸۸۵۱۲۲۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدشتی، سرهنگ غضنفری، اظهار کرد: همه کسانی که در تمام برهه‌ها از انقلاب دفاع کردند، پاسدار انقلاب محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل سپاه یکی از تدابیر حکیمانه امام بود که در دوم اردیبهشت ماه 1358، حکم تاریخی خود، مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند.

غضنفری بیان کرد: بایستی نهادی شکل می گرفت تا از انقلاب نوپای اسلامی و میهن در مقابل تمام عناصر خارجی و داخلی، محافظت می‌کرد.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب در آن سال‌ها تمام دیدشان این بود که انقلاب اسلامی باید با تمام قوا حفظ شود و تمام حوادث پیش رو را نیز رصد می‌کردند و در همان زمان شورای انقلاب با تاسیس شورای فرهنگی سپاه با پیشنهاد حضرت امام خمینی موافقت شد که گامی اساسی در راه سازماندهی این نهاد برداشته شد.

وی اذعان کرد: در آن زمان دستگاه امنیتی باقیمانده از رژیم پهلوی به پاکسازی و بازسازی نیاز داشت که بر اساس همین نیاز کمیته‌های انقلاب اسلامی با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد شکل گرفت تا از فعالیت ناجوانمردانه عناصر ضد انقلاب در داخل کشور جلوگیری نماید.

وی تبیین کرد: هدف از تشکیل سپاه دفاع از ارزش های انقلاب در راه گسترش آرمان های الهی با همکاری دیگر نیروهای مسلح بود. مهمترین وظیفه سپاه دفاع از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی است و یکی از مهمترین نهادها که جهت راه دفاع از انقلاب با فرمان امام خمینی ایجاد شد، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

غضنفری خاطر نشان کرد: سپاه ظرفیت های بسیار بالایی دارد و نقش خود را در تمام عرصه ها بسیار خوب ایفا کرده که یکی از این نقش ها الهه غایله های کردستان و جنوب کشور و غیره بوده و پس از آن در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است.

غضنفری بیان کرد: سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داد که با بسیج مردمی و با تکیه بر توان مردمی و توکل برخدا، با تعداد قلیلی در مقابل ابرقدرت ها ایستادگی کرد.

وی افزود: چیزی که باعث شد تا این ایستادگی در مقابل دشمن مسلح انجام بگیرد، نیروی توکل بسیحیان، نیروهای مسلح دیگر و سایر اقشار مردم به خداوند بود و البته رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی.

ارسال نظرات
پر بیننده ها