خبرهای داغ:
سه هزار و 800 دانش‌آموز در سی و پنجمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شرکت کردند.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۶۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 52 درصد دانش‌آموزان استان در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای شرکت کرده‌اند، گفت: از بین 700 هزار دانش آموز شرکت کننده در مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای سه هزار و 800 نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند.

طاهر علمی گفت: سی و پنجمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود که هم‌اکنون مرحله استانی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این مسابقات در سه بخش نماز، عترت و قرآن برگزار می‌شود که احکام نماز، اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه‌ سجادیه و مداحی از رشته‌های مورد رقابت در مسابقات است.

علمی همچنین گفت: در بخش قرآن رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و تفسیر از جمله رشته‌های مورد استقبال دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان در این مسابقات از مقاطع اول و دوم متوسطه هستند، افزود: از بین سه هزار و 800 دانش‌آموز شرکت‌کننده در مسابقات، 76 نفر برای مرحله کشوری انتخاب خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: رشته حفظ قرآن از 5 تا 30 جز بیشترین استقبال از سوی دانش‌آموزان را داشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مسابقات قرآن و عترت 3 روز برای دانش‌آموزان دختر و 3 روز برای دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته شده بود که فردا آخرین روز برگزاری این مسابقات است.

علمی افزود: داوران با بررسی آزمون‌های شفاهی و کتبی به مدت یک هفته بهترین افراد را انتخاب و اعلام خواهند کرد.

ارسال نظرات