مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی :
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی گفت :امام موسی بن جعفر علیه السلام مانند دیگر امامان معصوم در تبیین بینش صحیح از میان عقاید و بینش های نادرست، به خوبی ایفای نقش کردند.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۵۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حجت الاسلام علی لرستانی در جمع پایوران سپاه شهرستان چگنی با اشاره به شهادت حضرت موسی ابن جعفر (علیه السلام) به بیان برخی از صفات و خصوصیات شخصیتی آن حضرت اظهار داشت :بهترین کسانی که می توانند الگوی مناسبی در زندگی باشند حضرات معصومین (ع) هستند.

وی افزود : امام موسی بن جعفر علیه السلام مانند دیگر امامان معصوم در تبیین بینش صحیح از میان عقاید و بینش های نادرست، به خوبی ایفای نقش کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان چگنی عنوان کرد : با توجه به پدید آمدن فرقه های مختلف و گروه هایی مانند خوارج که هر کدام در زمینه مسائل اعتقادی در ترویج دیدگاه خود فعال بودند، این امام زمان شناس در برابر اعتقادات نادرست برخورد کرد و با پاسخ های مستحکم و مستدل خویش در برابر پرسش های متعدد شیعیان را از انحراف و کجی حفظ نمود .


وی بیان کرد: آن حضرت از پاسخ گویی به هر شخص و گروهی و از هر ناحیه و با هر زبان و ملیتی سر باز نزد و هیچ گاه از پاسخ ناتوان نماند


حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه حلم و بردباری از ویژگی های مهمی است گفت : مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند از آن برخوردار بودند .


مسئول دفتر نمایندگی ولی فیقه در سپاه شهرستان چگنی با اشاره به اینکه امام هفتم علیه السلام که به خاطر همین ویژگی اش «کاظم » لقب گرفت، خاطر نشان کرد : علم را با حلم آراسته کرده بودو در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود با دشمنان و بد اندیشان با نرمی رفتار می کرد و با این شیوه به تربیت آنان می پرداخت


وی تصریح کرد: آن حضرت بخشنده ترین مردم زمان خویش بود ، و هر گاه از کسی بدی و ناخوشایندی به آن حضرت می رسید با ارسال هدایایی پاسخ می داد و این اوج بخشندگی و سخاوت است.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه حضرت در عبادت و زهد از همه مردم عصر خويش برتر بود اظهار داشت : اگر ما دنبال بخشش ورحمت خداوند متعال هستیم باید نسبت به بدی دیگران بخشش داشته باشیم

وی افزود : بدين روى او را لقب «العبدالصّالح» داده بودند و اهل مدینه زين‌المجتهدين اش مى‌خواندند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با بیان اینکه از صفات والاى اخلاقى امام كاظم (علیه‌السلام)احسان و نيكى به مردم بوده است خاطر نشان کرد : حضرت در علم و حلم و تواضع و مکارم اخلاق و کثرت صداقت و سخاوت و کظم غیظ ضرب المثل بود.

حجت الاسلام لرستانی گفت : همه ما در مقابل تمام سختی هایی که معصومین برای هدایت ما کشیده اند مسوولیم واطاعت عملی از دستورات دینی و محبت داشتن به اهل بیت بر هر کدام از ما لازم است چرا که همین امر خود سبب کسب سعادت در دنیا وآخرت می گردد.
 
 

انتهای پیام/ش
ارسال نظرات