خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با بیان اینکه شآن سپاه خیلی بزرگتر از آن است که زیر چتر احزاب سیاسی قرار گیرد تاکید کرد: سپاه زیر چتر ولایت به دنبال خدمت گذاری به مردم و پاسداری از انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۴۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان سردار غلامرضا سلیمانی در سالروز تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در جمع کارکنان سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: در یک چنین روزی با توجه به شرایطی که بعد از 22 بهمن در کشور حادث شده بود تعدادی از فرماندهان به محضر حضرت امام راحل شرف یاب شدند و وضعیت نیرو‌های مردمی که به صورت خود جوش گرد آمده بودند را گزارش دادند و همان روز حضرت امام فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در سرارسر کشور صادر فرمودند.

وی خاطر نشان کرد :تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی مبتنی بر سوابق نظامی و مسلحانه ی قبل از انقلاب نیست یعنی سازمان هایی که قبل از انقلاب با رژیم طاغوت مبارزه مسلحانه داشتند هیچ کدام نقشی در تاسیس سپاه پاسدارن نداشتند و از آنجایی که امام راحل با جنگ مسلحانه در کشور حتی بر علیه رژیم ظاغوت مخالف بودند سپاه بر بستر مبارزه مسلحانه قبل از انقلاب شکل نگرفت.

سردار سلیمانی یادآور شد: شاید اولین اتفاقی که می توان به عنوان ریشه تاسیس سپاه در ابتدای انقلاب یادکرد زمانی بود که حضرت امام می خواستند از تبعید به کشور باز گردند شورای انقلاب به محوریت شهیدان مطهری و بهشتی به دنبال سازماندهی یک نیروی مسلح برای محافظت از امام بودند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه سپاه در چنین بستری بر مبنای فرهنگ عاشورایی و علوی شکل گرفت تاکید کرد:این تدبیر امام راحل بود که با توجه به عظمت انقلاب اسلامی، ضرورت داشت با وجود ارتش که وظیفه حفظ و حراست از مرز ها را برعهده دارد یک نیروی متولد شده از بتن انقلاب، حفظ و حراست از انقلاب و دستاورد های آن را بر عهده بگیرد.

سردار سلیمانی گفت:این فرمان زمانی بود که توطئه های تجزیه طلبانه‌ و کودتا های اول انقلاب مثل توطئه‌های خلق عرب، خلق کرد، ترکمن، بلوچ، چریک های فدایی،و کودتایی مثل نوژه که آمریکایی ها پشت آن ها بودند هنوز شکل نگرفته بود و بعد آن بود که حکمت این تدبیر حضرت امام (ره) مبنی بر نیاز انقلاب به یک نیروی قوی و همه جانبه نگر برای حراست از خود مشخص شد .

وی با بیان اینکه سپاه توانست با تقدیم هزاران شهید از داوطلبان مردمی که با انگیزه های علوی و عاشورایی به این نهاد مقدس پیوسته بودند در انجام این ماموریت خوش بدرخشد یادآور شد: اولین گروه از پاسداران برای دفع توطئه گنبد و کردستان بعد از فرمان امام راحل از همین اصفهان اعزام شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد :در دفاع مقدس سپاه توانست مکتب دفاعی انقلاب اسلامی را خلق کند؛ مکتب دفاعی‌ای که بر آمده ازمکتب عاشورایی و علوی است نه راهبردهای نظامی تدریس شده در دانشکده های نظامی دنیا و این مکتب پاسخ گوی اشکال مختلف جنگ های دنیا از جنگ های نامنظم گرفته تا جنگ های شهری و ... است.

وی تاکید کرد این نیاز به اطلاع رسانی داردکه مردم عزیز کشورمان بدانند که سپاه با یک کارنامه درخشان زیر نظر راهبردهای مقام معظم رهبری (حفظه الله) آمادگی دفاع از انقلاب و اسلام را در همه صحنه های بیرونی و داخلی کشور دارد.

سردار سلیمانی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی را در داخل کشور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تشریح کرد: سپاه نمی تواند پاسدار انقلاب اسلامی باشد اما از نظام جمهوری اسلامی دفاع نکند این بی معنی است سپاه، پاسدار انقلاب باشد،اما وقتی عده ای در داخل کشور بدنبال تضعیف نظام اسلامی هستند مقابل آنها ایستادگی نکند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه هم بر اساس همین اصل تشکیل شد و این امکانات را آورد و در خدمت پروژه هایی که دولت سفارش می دهد قرار داده است.

وی یادآور شد در یک برهه از زمان در وزارت نفت قانون این بود که در پروژه های نفتی باید با شرکت های خارجی قرار داد بست و پس از آن یک شرکت ایرانی شریک آن شود، وقتی قرارداد پارس جنوبی با کره ای ها بسته شد آنها تحت فشار کشور های غربی پروژه را رها کردند و آن وقت بود که قرارگاه خاتم الانبیاء آمد و پروژه را بدست گرفت.

غلامرضا سلیمانی افزود: اگر ما بعد از اینکه خارجی ها پروژه را رها کردند دست روی دست می گذاشتیم، قطری ها همان طور که بزرگترین مخزن گازی دنیا را غارت کردند همچنان به غارت خود ادامه می دادند بعد از ورود قرارگاه بود که پیمانکاران دیگر وارد عرصه شدند و به خود باوری رسیدند و این افتتاح های مختلف پارس جنوبی حاصل تفکر انقلابی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: این تصور که کارکنان قرارگاه همه پاسدار هستند یک تصور غلطی است بلکه کارکنان آن همین مهندسان فارغ التحصیل جویای کار در کشور هستند که تحت مدیریت جهادی قرارگاه قرار می گیرند و مخالفت با این حرکت انقلابی مخالفت با پیشرفت و تحقق منافع ملی است.

وی تاکید کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء شرکتی شخصی نیست و درآمد آن وارد خزانه و صرف محرومیت زدایی در بخش های مختلف می شود، بسیاری از پروژه های محرومیت زدایی در سراسر کشور حاصل درآمد های قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء است.

سردار سلیمانی بیان داشت: انقلاب ما از مرحله سیاسی با سربلندی عبور و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داد و وقتی دشمنان، انقلاب را وارد مرحله نظامی کردند مکتب دفاعی اسلام را تشکیل داد سپس دشمنان نظام را وارد مرحله امنیتی کردند که از آن هم با سربلندی عبور کرد و الآن نظام را وارد جنگ اقتصادی کرددند و ما تاکیدات مقام معظم رهبری را در این رابطه مشاهده می کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان یاد آور شد: مقام معظم رهبری (حفظه الله)بار ها به دولت توصیه کردند که از توان بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه های اقتصادی استفاده کنند که سپاه در حال تلاش برای محرومیت زدایی است.

سردار سلیمانی گفت:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امروز در منطقه قلعه گنج کرمان با استفاده از مهندسان و کارشناسان متخصص چاه ها را بازسازی، EC آب را کاهش و زمین ها را تقسیم بندی کرده و در اختیارکشاورزان قرار دادند.

سلیمانی تاکید کرد: ما باید بدانیم در هر عرصه ای که انقلاب نیاز داشته باشد وظیفه ذاتی سپاه است که وارد آن بشود، تلکیف سپاه این است.

این فرمانده نظامی اظهار کرد:آمریکایی ها و صهیونیست ها می‌گویند ما برای اینکه به اهداف خودمان در منطقه غرب آسیا برسیم باید سپاه را از میان برداریم این سخن کسانی است که بیش از 38 درصد از ثروت جهان و بیش از 50 درصد از قدرت نظامی جهان را در اختار دارند و این نشان از عظمت انقلاب اسلامی و سپاه دارد.

سردار سلیمانی تصرح کرد: عامل موفقیت سپاه از مردم بودن، در میان مردم بودن و آشنا بودن با درد مردم است، سپاه مخالف با تبعیض و فساد اقتصادی است به همین خاطر به عنوان ضابط قضایی، کشف پرونده های بزرگ فساد اقتصادی را جزء مسئولیت های خودش می داند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به اینکه سپاه به دنبال محرومیت زدایی است اشاره کرد و گفت: این محرومیت هایی که در کشور به وجود آمده به این علت است که یک عده با نام جمهوری اسلامی و به دروغ دستورالعمل های بانک جهانی را با عنوان الگو های توسعه در کشور اجرا کردند.

وی هشدار داد:این تفکری است که بعد از جنگ، اقتصاد ما در اختیارش بوده است و ما الآن نیاز داریم که مکتب اقتصادی اسلام را تدوین کنیم.

سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: شأن سپاه خیلی بزرگتر از آن است که در زیر چتر احزاب سیاسی قرار بگیرد سپاه زیر چتر ولایت به دنبال خدمت گذاری به مردم و پاسداری از انقلاب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها