مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک:
خبرگزاری بسیج: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15خرداد با بیان اینکه خطای عامه مردم از نخبگان کمتر است، گفت: عامه مردم یک قطب نما به نام ولایت دارند و از روی بصیرت، راه را پیدا می کنند.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۴۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج؛ حجت الاسلام حسین عبدالله پور  در نشست بصیرتی که در سالن اجتماعات دادسرای این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه خواندن با فهمیدن تفاوت دارد، گفت: باید تلاش کرد تا دین را فهمید.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: اگر دین شناخته شود اما به عمق آن توجهی نشود، نماز هم کارایی ندارد و اگر داشته باشد بسیار پایین است، در دین خدا باید دنبال فهم عمیق بود.

وی ادامه داد: اگر انسان بخواهد به منازل بالا برسد باید دین را بفهمد، آنگاه هم در دنیا به مدارج عالی می رسد و هم در آخرت.

حجت الاسلام عبدالله پور مطرح کرد: وقتی کسی دین را فهمید دیندار هم شناسایی می کند.

وی با طرح سئؤالی مبنی بر اینکه چرا خطای عامه مردم از نخبگان کمتر است، خاطرنشان کرد: عامه مردم یک قطب نما به نام ولایت دارند و از روی بصیرت ایشان راه را پیدا می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: برتری فقیه بر عابد، مانند آفتاب است بر ستارگان و كسی كه در دینش فهم عمیق نجوید، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری، ریشه تمام بیچارگی ها را در عدم بصیرت دانست و افزود: کلید بصیرت؛ فقه و فهم عمیق در دین است.

وی با بیان اینکه اگرچه از نخبگان انتظار مي رود كمتر خطا كنند، افزود: اما گاهي خطاهاي نخبگان اگر از نظر كمي بيشتر نباشد، از نظر كيفي بيشتر از خطاهاي عامه مردم است و اين از بي بصيرتي است.

وی خاطرنشان کرد: نقش نخبگان و خواص اين است كه اين بصيرت را نه فقط در خودشان، بلكه در ديگران هم به وجود آورند.

حجت الاسلام عبدالله پور با اذعان اینکه گاهي سكوت كردن و كنار كشيدن؛ كمك به فتنه است، گفت: در فتنه همه بايد روشنگري كنند و بصيرت داشته باشند، اگر بصيرت نباشد، انسان ولو با نيت خوب گاهي در راه بد قدم مي گذارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ايستادگي از سر بصيرت، تنها راه دستيابي يك ملت به حقوق خود است، بیان کرد: بصيرت به معنى دانايى، بينايى، هوشيارى و يقين است.

گفتنی است حجت الاسلام علی سینکایی دادستان شهرستان قرچک نیز در پایان مواردی در باب جلوگیری از وقوع جرم نیز بیان کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات