خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فناوری شورای شهر همدان عنوان کرد

نگرش جناحی و گروهی عمده‌ترین نقص عملکرد شورای شهر همدان

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی و عمرانی شورای شهر همدان نگرش جناحی و گروهی را به عنوان عمده‌ترین نقص عملکرد شورای شهر همدان معرفی و عنوان کرد : چنانچه این موارد بیشتر رعایت می‌شد شاهد عملکرد بهتری در مدیریت شهری بودیم.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۰۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا طبی‌مسرور در نشست مطبوعاتی اعضای شورای شهر در دفتر خبرگزاری ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده چهارمین دوره شورای شهر همدان اظهار داشت: از مهم‌ترین اتفاقات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر همدان تعامل بین اعضاء شورا و عملکرد آنها است.

وی با اشاره به بخش عملکردی با بیان اینکه میراث‌دار پروژه های ناقص دوره قبل بودیم، گفت: با تدوین برنامه‌ها، پروژه‌های ناقص با درصد چشمگیری به سرانجام رسید و مباحث جاریه شهر در حال تدوین بود که با سیاستگذاری 4 ساله در شورای شهر در زمینه‌های مختلف زیربنایی و روبنایی شهر در حوزه‌های معماری، شهرسازی، عمرانی، فرهنگی، فنی و خدمات شهری کار شد.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی و عمرانی شورای شهر همدان به اجرای طرح تفضیلی و جامع اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه برای سال 1400 پیش بینی بر این بود که جمعیت همدان به یک میلیون نفر برسد اما متاسفانه به دلیلی عدم مهاجرت پذیری و مهاجر بودن شهر همدان این عدد محقق نشد ولی با توجه به نیاز و گسترش کالبدی شهر این اتفاق افتاد که از مجموعه مدیریت شهری طرح جامع شهر مجدداً تدوین و تهیه شود.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی و عمرانی شورای شهر همدان در همین خصوص با اشاره به تعاملات وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی مدیریت ارشد استان اضافه کرد: این تعاملات امروز شاهد این هستیم که طرح جامع و تفضیلی به مشاور واگذار شده و با جدیت تمام در حال پیگیری است.

وی با اشاره به شناسایی نیازمندی‌های 10 سال آینده شهر از حیث مدیریت شهری تصریح کرد: در مباحث طرح جامع و طرح تفضیلی شهر که اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نقشه شهر از نظر راهبردی هستند، ارائه کردیم که در حال تدوین است.

طبی‌مسرور در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شورای شهر به تکمیل پروژه های شهری اشاره و بیان کرد: افتتاح 70 درصد مراحل اجرایی تالار قرآن، پیشرفت 80 درصدی بازار سینا، میدان‌بار جدید، پارک ملل با سرمایه‌ 180 میلیارد در بخش‌های کمپ‌های اقامتی، هتل‌ها، هایپر و مجموعه‌های وابسته به پارک که در حال انجام و درصدی از کار پیشرفت داشته از جمله این اقدامات است.

* ایجاد کمیته سیما و منظر شهری از اقدامات شورای شهر همدان

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پردازش سیمای شهر به پیاده‌راه سازی خیابان بوعلی اشاره و عنوان کرد: قریب به دو دهه به دلیل عدم تعامل بین مردم و مدیریت شهری این طرح بر روی دستان مدیران مانده و تحقق نیافته بود ولی در دوره چهارم با ایجاد این تعامل این امر محقق شد و در ایجاد شور و نشاط اجتماعی مردم که از رسالت شورای شهر است موثر بود

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی و عمرانی شورای شهر همدان ایجاد کمیته سیما و منظر شهری را به عنوان دیگر اقدامات در زمینه پردازش سیمای شهر دانست و تاکید کرد: در این خصوص به معماری و شهرسازی اسلامی تاکید شد به طوری که نماها و جداره‌های در حال اجرای شهر همدان در آن کمیته ارائه شد و شورا در این امر تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه در بحث آسفالت ورود خوبی پیدا کردیم، گفت : تدوین و تصویب اداره آسفالت را مصوب و بحث نظارت کلی و نقطه ای را گوشزد کردیم.

طبی‌مسرور گسترش 150 هکتار زمین کم شده از محدوده قانونی در دوره چهارم شورای شهر به عنوان دیگر اقدامات مهم شورای شهر عنوان کرد.

وی بیان کرد: در زمینه پردازش فضای شهری مدیریتی، با تعامل ایجاد شده با جهاد کشاورزی، استانداری و راه و شهرسازی پیشنهاد طرح حریم را دادیم که با آن موافقت شد و 150 هکتار زمین که از محدوده قانون شهر کم شده بود و شهرداری نمی‌توانست در این مورد مجوز قانونی ارائه دهد به محدوده قانونی شهر اضافه شد.

* معضل شورای همدان عدم اطلاع عمومی شوراها از وظایف و مسئولیت‌ها بود

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی و عمرانی شورای شهر همدان نگرش جناحی و گروهی را به عنوان عمده‌ترین نقص عملکرد شورای شهر همدان معرفی و عنوان کرد : چنانچه این موارد بیشتر رعایت می‌شد شاهد عملکرد بهتری در مدیریت شهری بودیم.

وی با بیان اینکه اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها در دستور کار شورا قرار گرفته بود، گفت : این اقدام آنچنان که باید نتیجه بهتری می‌داد اتفاق نیفتاد.

طبی‌مسرور آنالیز اهداف و وعده‌های اعضای شورا را به عنوان یکی دیگر از اقدامات چهارمین دوره شورای شهر اسلامی همدان دانست و ابراز داشت : از 40 هدف و شعار مهم که اعضای شورای شهر داده بودند 85 درصد آنها مصوب در راستای اجرایی شدن به شهرداری ارسال شد.

وی اضافه کرد: چنانچه در مرحله اجرا قوی‌تر عمل و بودجه‌ها به هنگام تأمین می‌شد، شاهد رکود در ساخت‌وساز نبودیم و پیش‌بینی بودجه نیز دچار تزلزل نمی شد.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی و عمرانی شورای شهر همدان عدم اطلاع عمومی شوراها از وظایف و مسئولیت‌های شورای شهر را به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تضعیف عملکرد چهارمین دوره شورای های شهر همدان دانست و تاکید کرد: امیداورم در دوره جدید این معضل حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات