خبرهای داغ:
در آستانه هفته معلم

برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در آستانه هفته معلم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۰۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در آستانه هفته معلم با حضور کلیه اعضاء در سالن همایش های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تشکیل شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه معلمی و برگزاری برنامه هایی برای تقدیر از فرهنگیان توسط دستگاه های دیگراظهار کرد: علاوه بر شاخص های آموزش و پرورش در انتخاب معلمان نمونه، می توان راهکاری اندیشید تا هرساله یک یا چند معلم نمونه نیز از دیدگاه دانش آموزان معرفی شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع)، بیان کرد: ایشان بر این نکته تاکید کرده اند که باید هر انسانی وقت روزانه خود را در چهار بخش مدیریت کند.

امام جمعه شاهرود اضافه کرد: عبادت خداوند، پرداختن به دنیا در کنار آخرت و ملاقات با افرادی که خیرخواهانه عیب های انسان را به او گوشزد کنند و همچنین پرداختن به لذات غیر حرام باید درمدیریت زمان مد نظر قرار گیرد چرا که سعادت فرد را در پی دارد.

فرماندار شاهرود در این نشست با اعلام برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات در شهر شاهرود، گفت:225 شعبه دریافت رای دراین شهرستان پیش بینی شده که بیشتر آن ها در مسجدها ومدرسه ها مستقر می شوند.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به نام نویسی 748 داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دراین شهرستان، افزود: از این تعداد تاکنون فقط صلاحیت سه تن از آنان احراز نشده است.

معاون استاندار سمنان با تاکید بر بی طرفی اعضای هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان، عنوان کرد: هیچ دستگاه اجرایی در ساعت اداری و با استفاده از امکانات دولتی حق جانب داری از نامزدهای انتخاباتی را ندارد.

هاشمی با بیان اینکه بیش از چهار هزار تن به طور مستقیم در برگزاری انتخابات شهرستان نقش دارند، افزود: حدود نیمی از این افراد از خانواده بزرگ آموزش و پرورش هستند.

وی به نقش فرهنگیان در بالا بردن میزان مشارکت مردمی در انتخابات نیز اشاره و تاکید کرد: می توان از این ظرفیت برای آگاهی بخشی به دانش آموزان و تشویق خانواده های آنان به مشارکت در انتخابات استفاده کرد؛ چرا که هرچه میزان حضور مردم افزایش یابد، نظام اسلامی در برابر توطئه های دشمنان بیمه خواهد شد.

فرماندار شاهرود بر ضرورت توجه به نقش دانش آموزان در تحقق شعار سال نیز تاکید کرد و گفت: مصرف بهینه آب هم به ویژه با نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان از جمله کارهایی است که با مشارکت دانش آموزان امکان پذیر است.

هاشمی به نزدیک شدن به هفته گرامی داشت مقام معلم نیز اشاره کرد و گفت: پارچه نوشته هایی پیرامون نقش معلم از دیدگاه قرآن و ائمه اطهار(ع) تهیه شده و در سطح شهر نصب شود.

وی با اشاره به وجود 22 شهید فرهنگی در شاهرود و لزوم دیدار از خانواده های تعدادی از آنان در این ایام، یادآور شد: تجلیل از فرهنگیان بازنشسته و احوال پرسی از معلمان بیمار نیز در دستور کار برنامه های هفته گرامی داشت مقام معلم قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز با تاکید بر اینکه امسال در سه شب، از همه 2 هزارو600 فرهنگی شهرستان قدردانی می شود، افزود: 17 تا 19 اردیبهشت هر شب با حضور 900 تا هزار تن از فرهنگیان شاهرود در یک مکان از آنان قدردانی می شود.

حمید باباخانی اضافه کرد: جشن تکلیف یک هزار و 300 دانش آموز دختر شاهرودی نیز دوشنبه به صورت متمرکز برگزار می شود.

پیش از برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود ، دومین نمایشگاه توانمندی های هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش شهرستان شاهرود هم با حضور مسولان و فرهنگیان افتتاح شد.

لازم به ذکراست: آموزش و پرورش شهرستان شاهرود 26 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی دارد که در 170 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها