مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تولید روزانه پسماند عادی و خانگی در استان را ۳ هزارو ۳۵۴ تن عنوان کرد و گفت: سرانه تولید پسماند در آذربایجان غربی بیشتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۸۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، پرویز آراسته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی زمین پاک در محل سالن جلسات اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست سالم نقش فرهنگ سازی در نهادینه ساختن باورها برای استفاده بهینه از منابع و کاهش آسیب های حاصل از تخریب ها و آلاینده های بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی با اشاره به آماری از پایش پسماندهای زیست محیطی استان افزود: میزان پسماندهای عادی و خانگی که روزانه در سطح استان تولید می شود ۳ هزارو ۳۵۴ تن است که حدود ۲ تن آن مربوط به پسماندهای شهری و ۱ هزارو ۳۵۴ تن دیگر نیز مربوط به پسماندهای روستایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی متوسط سرانه تولید زباله در کشور برای هر نفر را ۷۲۰ گرم در روز عنوان کرد و اظهار داشت: در حالی که در استان آذربایجان غربی میزان تولید زباله به ازای هر نفر ۸۵۰ گرم است که این آمار نشان از بالا بودن میزان پسماند تولیدی در استان دارد.

وی در خصوص میزان پسماندهای عفونی در ۳۰ بیمارستان در سطح استان نیز گفت: با توجه به پایش های صورت گرفته نشان می دهد روزانه ۵ تن پسماند عفونی در این بیمارستان های تولید می شود.

آراسته میزان پسماندهاي باطله خطرناک در سطح استان را نیز سالانه ۵۰۰ تن عنوان کرد و افزود: بعضی از پسماندهای صنعتی نیز فعلا به دلیل اینکه سیستم امحا و انتقال به سایر استان ها وجود ندارد در همین استان نگهداری می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸ شهرک صنعتی استان از وجود تصفیه خانه برخوردار می باشند اظهار داشت: اما در خصوص مشکلات مربوط به فاضلاب شهرک های صنعتی بایستی گفت که هیچ واحد بزرگ صنعتی ما بدون تصفیه خانه نیست اما متاسفانه راهبری و فعالیت این تصفیه خانه ها در دست افراد کار بلد نیستند.

وی از فرسوده بودن ۹۵ درصد خودروهای ناوگان حمل نقل عمومی در ارومیه خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵ درصد نیز مربوط به ناوگان تاکسیرانی این شهرستان می شود.

جباری معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارشی از وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر سطح تراز آب دریاچه ارومیه ۱۲۷۰/۸۵ متر است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۶ سانتیمتر کاهش دارد.

وی افزود: در حال حاضر سطح عرصه آبی دریاچه ارومیه ۲ هزارو ۴۰۰ کیلومتر مربع و میزان حجم آب آن نیز بر اساس برآوردها ۲٫۲۵۰ میلیارد متر مکعب است.

وی اظهار داشت: با توجه به میزان بارندگی هایی که به صورت سیلاب بود برآورد شده است که ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده که در این صورت ۸ تا ۹ سانتیمتر در ارتفاع آب افزایش اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظرات