خبرهای داغ:
عضو شورای شهر همدان عنوان کرد

مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر حلقه واسط دانشگاهیان با مدیریت شهری

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر حلقه واسط بین دانشگاهیان، نخبگان و اندیشمندان با مدیریت شهری است، گفت: این حلقه واسط که در دوره های قبل مغفول مانده بود در این دوره با درایت اعضای شورا به وجود آمد و برایند خوبی صورت گرفت.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۷۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ابراهیم مولودی در نشست مطبوعاتی اعضای شورای شهر در دفتر خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه در شورا همه کارها به صورت تصمیمات و خرد جمعی صورت می گرفت، اظهار داشت: با این وجود واقعیت امر بار شورای چهارم بر دوش 5 یا 6 نفر از اعضای شورا بود و مابقی تماشاچی بودند و برای مباحث دیگر وارد شورا شده بودند.

وی از آقای گردان به عنوان تاثیرگذارترین اعضای شورای دوره چهارم یاد کرد و بیان داشت : این فرد با تمام توان و بیش از وظایف خود در شورا تلاش کرد.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر حلقه واسط بین دانشگاهیان، نخبگان و اندیشمندان با مدیریت شهری است، گفت: این حلقه واسط که در دوره های قبل مغفول مانده بود در این دوره با درایت اعضای شورا به وجود آمد و برایند خوبی صورت گرفت.

وی با ابراز تأسف از اینکه شورای شهر باید پاسخگوی خرابکاری‌های ادارات و دستگاه های دیگر باشد، عنوان کرد: در کشور چنانچه در هر دستگاهی مشکلی به وجود آید متاسفانه گریبان گیر شهرداری هستند؛ این در صورتی است که در دیگر کشورها همه نهادها به نوعی زیر مجموعه شهرداری هستند.

مولودی با بیان اینکه پیاده‌راه خیابان بوعلی مصوبه شورای عالی معماری – شهرسازی از 23 سال پیش بوده است، افزود: این طرح در راستای انسان محوری و حذف ماشین از کالبد فرهنگی – تاریخی همدان بود که هیچ شورایی جرأت اجرایی کردن آن را نداشت ولی شورای چهارم جسارت این کار را داشت و با تزریق نیروهای جوان و تحصیل کرده به شورا این کار ظرف مدت پنج ماه با 7.5 میلیارد تومان و با بهترین کیفیت به اتمام برساند.

وی با عنوان اینکه برخی افراد مغرضانه نسبت به طرح پیاده راه سازی خیابان بوعلی اشکال می گیرند، تصریح کرد: باید کسانی را که در طول 23 سال در راستای اجرایی کردن مصوبه شورای عالی معماری – شهرسازی مبنی بر پیاده راه سازی اقدامی انجام نداده‌اند بازخواست شوند نه شورای چهارمی که این طرح را اجرا کرد.

این عضو شورای شهر همدان با عنوان اینکه دوره چهارم شورای شهر همدان وارث 70 الی 80 درصد پروژه‌های نیمه تمام دوره قبل بوده است، اضافه کرد: با وجود اینکه اجرا و اتمام این پروژه ها برای ما آسیب داشت، این پروژه های نیمه تمام را به جان خریدیم و تکمیل کردیم و تنها رضایت خداوند متعال و شهروندان برای ما ملاک بود.

وی «رکود» را مسئله وحشتناک اقتصادی دانست که جامعه و به طبع آن شهرداری گریبان‌گیر آن شده است و ابراز داشت: تمام بودجه‌های پیش بینی شده که در ابتدای سال چکش‌کاری شد به 20 درصد تحقق نمی رسید در صورتی که اگر شهرداری در این وضع موجود حفظ شود و هیچ اقدامی نکند ماهیانه 10 میلیارد تومان هزینه دارد.

مولودی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایلوت شهر فضای سبز پایدار گفت: در همایشی که با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد این موافقت نامه مجدداً امضاء و برای 24 ماه آینده تمدید شد ولی در همدان با این موضوع سیاسی برخورد شد و صداو سیما حتی در حد تیزر یک ثانیه ای نیز آن را پخش نکرد.

وی در خصوص عملکرد دوره چهارم شورای شهر اسلامی همدان یادآور شد: از مهم ترین اقدامات شورای شهرمی توان به حذف آب شرب از آبیاری فضای سبز، احیای قنات و اجرای پیاده راه بوعلی اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات