دبیر اولین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود با تاکید بر اینکه دو سالانه اجلاسیه شهدا برگ زرینی در دفتر خاطرات شهرستان شاهرود است گفت: همدلی و همراهی بین مردم و مسئولان در برگزاری اولین دوسالانه اجلاسیه شهدا نسبت به اجلاسیه سال 94 تجلی بیشتری یافته است.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۶۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹

سرهنگ حمید دامغانی دبیر اولین دوسالانه اجلاسیه شهدا و فرمانده سپاه شاهرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به برگزاری دوسالانه اجلاسیه شهدا در این شهرستان گفت: باید این فرصت را مغتنم بشماریم چون مشخص نیست که برای بار دیگر توفیق شرکت در این اجلاسیه را داشته باشیم یا خیر.

وی با اشاره به اینکه شهدا با اهدای خونشان رسالتی از جنس بصیرت که لازمه امروز جامعه ماست، بر دوش ما گذاشته‌اند، اظهار کرد: برگزاری شایسته این اجلاسیه می‌تواند بخشی از سهم ما در معرفی ارزش ایثارگری شهدا به نسل جدید جامعه باشد.

دبیر اولین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون ثابت شده که هرکجا یاد و نام شهدا بوده، به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم.

دامغانی با قدردانی از خانواده معظم شهدا، رزمندگان، پیشکسوتان جبهه و جنگ، عموم مردم، مسئولان و رؤسای دستگاه های اجرایی شهرستان و همه کسانی که نقش بسزایی دربرگزاری اولین دوسالانه اجلاسیه شهدا در شاهرود داشته و دارند، بیان کرد: یکی از مهمترین تجربیات ما در برگزاری اولین اجلاسیه شهدا، همدلی و همیاری شکل گرفته در بین مسئولان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دوسالانه اجلاسیه شهدا و بزرگترین رخداد فرهنگی استان سمنان در شاهرود است که در کمتر برنامه‌ای با این وسعت دیده می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر این که شاهرود قبلا تجربه برگزاری اجلاسیه شهدا را به خوبی پشت سر گذاشته، گفت: در سال 94 نیز شعار سال در هم دلی و هم زبانی مردم و مسوولان این شهرستان با برگزاری اجلاسیه شهدا نمود پیدا کرد و خاطره ای مثال زدنی را رقم زد.

فرمانده سپاه شاهرود با تاکید بر اینکه "نباید بگذاریم یاد و خاطره شهدا به فراموشی سپرده شود" تصریح کرد: کینه توزی و جنگ دشمنان قسم خورده ایران اسلامی با پایان یافتن هشت سال دفاع مقدس به پایان نرسیده و امروزه به شکل جنگ نرم خودنمایی می‌کند، لذا بهترین سلاح ما برای مقابله با زوایای پنهان و خطرناک اینگونه جنگ‌‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌باشد.

دامغانی برگزاری اجلاسیه شهدا را همچنین تلنگر برای کسانی که متاسفانه به هر دلیل دچار مادیات دنیوی شده‌اند، دانست و گفت: یاد شهدا تاکید خواهد کرد که آگاه باشیم، برای آسایش و امنیت امروز ما، خون‌های فراوانی ریخته شده و باید قدردان این خون‌هاو خون دل‌های مادران شهدا باشیم.

وی دو سالانه اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود را برگ زرینی در دفتر خاطرات این شهرستان معرفی نموده و ادامه داد: فرصت مناسبی است تا با ترویج سبک زندگی شهدا، سهم‌مان در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال با زیر بنای اقتصاد مقاومتی، را ادا نماییم.

دبیر اولین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود در ادامه صحبت های خود به اجرای نمایش بزرگ فصل شیدایی کاری از مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنّا) در اولین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود اشاره کرد و گفت: این نمایش که بزرگترین و پرمخاطب ترین نمایش میدانی کشور است به مدت ده شب از پنجم لغایت چهاردهم اردیبهشت ماه در اجلاسیه شهدای شاهرود اجرا خواهد شد.

دامغانی اظهار کرد: در این نمایش بزرگ میدانی که ضیافتی از نور، نوا و حرکت می باشد با استفاده از هنر نمایش و جلوه های ویژه هنری تاریخ خلقت بشر از هبوط تا ظهور به نمایش گذاشته می شود.

وی اولین دوسالانه اجلاسیه شهدا و اجرای نمایش فصل شیدایی در شاهرود را بزرگترین رویداد فرهنگی سال 96 در استان سمنان عنوان کرد و افزود: چنین نمایشی با این ابعاد بزرگ تا کنون در استان سمنان اجرا نشده است و به بهانه اجلاسیه شهدای شاهرود برای اولین بار در این شهر به صحنه خواهد رفت.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم و پیش بینی حضور هر شب شش هزار نفر بازدید کننده از نمایش بزرگ فصل شیدایی بیان کرد: بازدید از این نمایش برای عموم مردم رایگان است اما برای نظم بخشیدن به مراسم بلیط هایی تهیه شده و در اختیار مردم قرار می گیرد و با آنکه مبلغی بر روی آن درج شده است، خیران فرهنگی هزینه های این مراسم را تقبل کرده اند تهیه بلیط هزینه ای برای مردم ندارد و رایگان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها