منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش سوریه در آزادسازی یکی از مهمترین و خطرناک‌ترین دژهای گروه‌های تروریستی تکفیری در محله «القابون» در حومه دمشق خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۲۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای ارتش سوریه توانستند خیابان استراتژیک «الحافظ»‌ در محله القابون در شرق پایتخت را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کنند.

خیابان الحافظ از مهمترین و خطرناک‌ترین دژهای گروه‌های تروریستی در محله القابون به شمار می‌رود و با آزادسازی آن، مواضع تروریست‌ها در «حرستا و محله تشرین» در تیررس ارتش سوریه قرار گرفت.

عملیات ارتش سوریه در این محله القابون به هلاکت شماری از تروریست‌های مرتبط با جبهه النصره منجر شده است.

نیروهای ارتش طی روزهای اخیر هم مساجد الرضوان و الحسین در محله القابون و تمام نقاط اطراف آن را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند، 34 سرباز ربوده‌شده ارتش هم که تروریست‌ها از آنها در حفر تونل استفاده می‌کردند، در عملیات ارتش سوریه آزاد شدند.

از شمال سوریه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش علاوه بر آزادسازی شهر مهم «حلفایا»‌در حومه شمالی حماه، مناطق «سنسحر، زور الحیصة، بطیش، الترابیع» و تپه‌های «زلین و بطیش» و ایست الترابیع و زور ابوزید را آزاد کردند.

یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم در حلب گفت تمام نقاط جنوب و شرق حلفایا تحت سیطره ارتش سوریه قرار گرفته است و برای آزادسازی شهرک‌های جدید، مواضع تروریست‌ها در محورهای الزلاقیات و زورالمحروقه را زیر آتش سنگین خود قرار داده است.

این منبع خاطرنشان کرد نیروهای ارتش سوریه در جریان نبردهای خود در حومه حماه شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری را به هلاکت رساندند و 38 خودرو و سه انبار مهمات و سه دستگاه تانک آنها را منهدم کردند و مقادیر زیادی انواع مهمات را به غنیمت گرفتند.

شهر حلفایا که صبح امروز در حومه حماه آزاد شد، حدود 20 کیلومتر از مرکز شهر حماه و فرودگاه نظامی آن فاصله دارد و دژ اصلی جبهه تروریستی النصره به شمار می‌رفت، نیروهای ارتش توانستند با هلاکت شمار زیادی از تروریست‌ها و فراری دادن بقیه آنها این شهر مهم را آزاد کنند.

ارتش سوریه طی ساعات اخیر مناطق متعددی را در حومه شمالی حماه از جمله چند تپه مهم در عملیاتی که از چند هفته پیش آغاز شده، آزاد کرده بود.

به گزارش تسنیم،خبر دیگر اینکه در پی شکست‌های پیاپی گروه‌های تروریستی در حومه حماه، موجی از سرخوردگی و آشفتگی در صفوف این گروه‌ها به وجود آمده است و آنها یکدیگر را به خیانت متهم می‌کنند تا جایی که یک سرکرده سابق باند تروریستی تحریرالشام از محمد الجولانی فرمانده جبهه النصره خواسته است به‌سبب شکست‌های پیاپی و عقب‌نشینی‌های تاکتیکی، به‌شیوه شرعی خودکشی کند.
ارسال نظرات