امام جمعه شهرستان جاسک، گفت: در ایجاد تعامل بین مردم و روحانیت، مساجد می توانند اصلی ترین نقش را ایفا کنند و با محوریت قرار دادن مسجد تمامی فعالیت ها فرهنگی،مذهبی را سازماندهی نمود.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۱۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از جاسک ؛ حجت الاسلام مناقبیان به حضور مسئولین در مساجد و خصوصا نماز جمعه رامورد تاکید قرار دادند.

وی در ادامه، تصریح کرد: روحانیت باید حضوری منظم در مساجد داشته باشند و دیگران و مخصوصا جوانان را به حضور در مساجد تشویق کنند، زیرا در مساجد این ظرفیت وجود دارد که جدای از مسائل عبادی که خاص مسجد است به مسائل فرهنگی،ورزشی،علمی و ادبی و...  نیز پرداخته شود و این ظرفیت عظیم را می توان در جهت اهداف عالیه نظام و انقلاب بکارگیری کرد.

وی، عنوان کرد: یکی از معضلات مهم در جامعه امروزی ما خالی شدن برخی از مساجد در کشور از حضور جوانان است و برای رفع این مشکل باید تمامی علما و نهادها دست به دست هم داده و با فعال نمودن برنامه های فرهنگی تربیتی مساجد،جوانان و نوجوانان را از همان سنین کم با مساجد آشتی داده تا باز به مثابه دوران دفاع مقدس شاهد باشیم که واقعا مساجد به سنگر تبدیل شده اند،سنگر هایی برای دفاع و پشتیبانی از نظام و ولایت فقیه.

وی، یادآور شد: با همکاری و تعامل می توان به این مرحله از رونق و آبادانی مساجد رسید که تمامی امورات مساجد را به خود جوانان واگذار کرد و از همین مساجد نیروهایی را پرورش داد که در مقابله با جنگ نرم دشمن مقاوم و در پیشبرد اهداف نظام و منویات مقام معظم رهبری ساعی و توانمند باشند،کما اینکه این وظیفه ذاتا در اهداف ایجاد مساجد وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار