رئیس دانشگاه لرستان گفت : ادای دین به شهدا یک تکلیف است که همه مردم در این زمینه مسئولیت دارندو باید فرهنگ بسیجی که فرهنگ ایثار و شهادت بوده در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۸۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، خسرو عزیزی در دومین کنگره بزرگداشت ۱۳۵ شهید دانشجوی استان لرستان که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم آباد برگزار شد ضمن عرض تسلیت امام موسی کاظم(ع)  اظهار داشت :  ادای دین به شهدا یک تکلیف است که همه مردم در این زمینه مسئولیت دارندو باید فرهنگ بسیجی که فرهنگ ایثار و شهادت بوده در جامعه نهادینه شود.

وی افزود : برگزاری این مراسم های پاسداشتی است ؛نسبت به فداکاری ؛ مجاهدت و تلاش های مخلصانه یک نسل که نشانه فضیلت؛ رشد و اقتدار معنوی و سلامت اخلاقی یک جامعه است .

رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد : ادای دین به شهدا ایثارگران و جانبازان یک ظیفه و تکلیف عمومی در برابر یک حق آشکار شده است ؛ حقی که از ایثار و اقدام مخلصانه فرزندان این کشور در حساس ترین شرایط زمانی نشات می گیرد.

عزیزی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که از دانشجوی شهید به عنوان سرمنداران ایمان و ایثارآگاهانه یاد می کنند بیان کرد : آنچه که از فرهنگ ایثار شهادت امروزه باید نهادینه شود فرهنگ تلاش ؛عزت؛ تقوا ؛دین مداری ؛عمل به فرامین مقام معظم رهبری ؛علم دوستی و پرهیز از خشنوت است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی یعنی پایبندی به دین، پایداری نظام، استقلال و آزادی است گفت : باید این فرهنگ به قشر دانشجو برای اداره کشور منتقل شود و فرهنگ ایثار و شهادت باید به یک بینش در بین نسل جوان و جامعه امروز تبدیل شود.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر ضرورت انتقال ارزش های دفاع مقدس بین نسل جوان و دانشجوی کشور تصریح کرد : شهادت طلبی و جهادی بودن میراث ایران اسلامی بوده که باید به نسل های آینده انتقال داده شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه در این راستا برنامه ریزی برای انتقال این فرهنگ به نسل جوان از اولویت ها و برنامه های دولت بوده است افزود : برگزاری کنگره های دانشجویی، اعزام به راهیان نور و ... از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام /ز


ارسال نظرات