خبرهای داغ:
در نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین آمده است:

آقای استاندار در زنگ حساب با مردم صادق باشید

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین طی نامه‌ای اعلام کرد: انتظار می‌رود مسئولین به خصوص استاندار محترم اصل صداقت و شفافیت را رعایت کرده و پاسخگوی مطالبات و مشکلات مردم باشند؛ چرا که به نظر می رسد در ایام گذشته مردم بیش از هر چیزی از کم توجهی و عدم پاسخگویی به مسائل ناخشنود بوده اند.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۵۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین طی نامه‌ای به استاندار قزوین اعلام کرد: انتظار می‌رود مسئولین به خصوص استاندار محترم اصل صداقت و شفافیت را رعایت کرده و پاسخگوی مطالبات و مشکلات مردم باشند؛ چرا که به نظر می رسد در ایام گذشته مردم بیش از هر چیزی از کم توجهی و عدم پاسخگویی به مسائل ناخشنود بوده اند.

 

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

استاندار محترم استان قزوین جناب آقای دکتر فریدون همتی

 

این روزها که در واپسین ایام طول خدمت دولت یازدهم هستیم زیبنده است در محیطی کاملا بی طرفانه و شفاف ضمن بررسی مشکلات، نقاط قوت و ضعف و دقت در اقدامات انجام شده، کاستی ها مورد شناسایی قرار گرفته و در برنامه های آینده مورد جبران واقع شود.آن چه که پیداست انتظار اقشار مختلف مردم، فرهیختگان، اصحاب صنعت و کسب و کار، کارمندان و کارگران، جوانان و به خصوص دانشجویان هم همین است که مسئول عالی دولت در استان ضمن ارتباط بیشتر با اقشار مختلف از جمله دانشجویان در فضایی صمیمی و همراه با شفافیت، مسائل و معضلات مختلف را مورد شرح قرار داده و اقدامات انجام شده را توضیح دهد. 

بر همین اساس شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین ضمن تاکید بر برشمردن زحمات و اقدامات انجام شده در طول دوره گذشته انتظار دارد در وقت حساب، مسئولین به خصوص استاندار محترم اصل صداقت و شفافیت را رعایت کرده و پاسخگوی مطالبات و مشکلات مردم باشند؛ چرا که به نظر می رسد در ایام گذشته مردم بیش از هر چیزی از کم توجهی و عدم پاسخگویی به مسائل ناخشنود بوده اند؛ از آنجا که این تشکل در تماس مستقیم با قشر تحصیل کرده استان و به همین زمینه در ارتباط با اقشار مختلف است ضمن طرح سوالات زیر آمادگی دارد با برگزاری جلسه شورای تبیین مواضع فضا را برای پاسخگویی استاندار محترم به این سوالات آماده نماید؛ امیدواریم این دعوت از جنابعالی مورد اجابت قرار گرفته و شاهد پاسخ دقیق همراه با صراحت شما به عنوان نماینده عالی دولت در استان باشیم ان شاالله

1)سال گذشته از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شد و انتظار این بود مسئولین در همه سطوح به سمت تحقق این شعار راهبردی حرکت کنند، سوال این است که در استان قزوین مشخصا چه اقداماتی برای حمایت از مولفه های مختلف اقتصاد مقاومتی به خصوص تولید در سال گذشته انجام شده است. آیا سند بومی شده اقتصاد مقاومتی برای استان تهیه شده است؟ آیا ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی به جز تشکیل جلسه، اقدام عملیاتی در این زمینه انجام داده است؟ در این زمینه نقش دانشگاه ها، نخبگان دانشگاهی، اساتید و تشکل های فعال دانشجویی در تدوین سیاست های کلی و احصای محورهای توسعه استان چه بوده است؟!

2)شما در اولین جلسه اداری امسال خبر از اشتغال بیش از بیست هزار نفر در استان در سال گذشته دادید، سوال این است که اولا این تعداد شغل در چه حوزه هایی ایجاد شده است و سیاست های دولت چه نقش مستقیمی در این آمار دارد، دوما این تعداد از ایجاد اشتغال چه میزان با وضعیت مطلوب فاصله دارد و استان قزوین با این همه مراکز دانشگاهی و دانشجویان تحصیل کرده چه میزان به اشتغال نیاز دارد که از این میزان بیست هزار نفر از آن محقق شده است و سوال سوم و مهمتر این است که در همین مدت چه مقدار از افراد بیکار شده اند؟! آمارها نشان میدهد تعداد زیادی از کارگاه ها کارخانجات و صنایع در همین مدت دست به تعدیل نیرو زده و کارگران و کارکنان خود را اخراج کرده اند!
 
3)چرا هیچ گاه آمار رسمی تعداد بیکار شده های صنایع استان ارائه نمی شود؟!رکود بی سابقه در تولید،مطمئنا در استان ما هم شواهد زیادی دارد، آمار دقیق صنایعی که تعطیل شده و یا با حداقل ظرفیت در حال ادامه حیات هستند کدام است؟! اقدامات انجام شده برای نجات این صنایع چیست؟ دقیقا چند کارخانه و شرکت و گروه صنعتی در طول این مدت اعلام ورشکستگی کرده اند؟!
4)یکی از مشکلات امروز مردم بحث مسکن است، متاسفانه به نظر می رسد سیاست های دولت باعث شده است ما شاهد ایستایی چه در خرید و فروش و چه در ساخت و ساز مسکن باشیم، به همین دلیل شاهد رشد بی حساب و کتاب اجاره بهای منازل هستیم که باعث مشکلاتی جدی در اقشار محروم شده است، به راستی امروز نظارت در این زمینه چقدر دقیق است؟ آیا آمار درست و قابل اعتمادی در این حوزه از ساخت و سازها و معاملات حوزه مسکن وجود دارد؟ از همه مهمتر چه میزان از افرادی که قبلا در تمام حوزه های مختلف مرتبط با مسکن مشغول کار بوده اند امروز بیکار شده اند؟

 

5)چند ماهی از سفر استانی هیئت دولت به استان قزوین می گذرد، در مجامع مختلف ضمن سوال از هزینه های سنگین این سفر سوال جدی این است که به راستی مصوبات این سفر چه بوده است؟ چه میزان از این مصوبات اجرایی شده و درصد پیشرفت آنها چه مقدار بوده است؟

6)میزان کل سرمایه گذاری و جذب سرمایه خارجی در استان چه مقدار بوده است؟ البته منظورازاین سوال ، سرمایه گذاری های قطعی و انجام شده است والا چه بسا قراردادهای زیادی که متاسفانه هیچگاه عملیاتی نمی شوند وفقط روی کاغذ ودرحدحرف باقی میماند!!

7)نگاه شخص شما به مهندسی فرهنگی استان چیست؟ چه اقدامی در جهت همگرایی و تقویت تشکل های مردمی و حمایت از فعالان فرهنگی استان انجام شده است؟!

 

8)متاسفانه رتبه استان قزوین در بسیاری از موارد اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، معضلات اخلاقی، مصرف مشروبات و...، رتبه چندان مناسبی به نسبت جمعیت نیست، به نظر می رسد نگاه سیاسی به مقولات اجتماعی و سیاست زدگی تصمیم گیری ها مانع از تدوین برنامه ای جامع برای حل معضلات گشته است، سوال این است که برنامه جامع استانداری برای حل این معضلات و مقابله با آسیب های اجتماعی چه بوده و برنامه آتی چیست؟ 

9)استان قزوین دارای ظرفیت های زیادی در حوزه کشاورزی است، مهمترین اقدامات دولت برای احیای دشت قزوین چه بوده است و امروز چه میزان از درد و رنج این قشر زحمت کش کاهش پیدا کرده است؟ بحث خریدهای تضمینی یا حمایت از صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی چه میزان در استان حمایت شده است؟

10)در برش استانی اقتصاد مقاومتی نقش دانشگاه ها چگونه تعریف شده است؟ بنگاه های علمی چگونه می توانند با برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه نقش ارزنده ای در این حوزه داشته باشند، آخرین باری که شما با فعالان عرصه دانشگاهی استان جلسه داشته اید چه زمانی بوده است؟ چه مقدار به میزان تولید علم و توانمندی دانشگاه های استان اشراف دارید؟ طبق اطلاعاتی که دارید آیا وضعیت دانشگاه ها را خوب ارزیابی میکنید؟ آیا دانشگاه های ما در شرایط فعلی می توانند دست مجریان را در تولید علم و تشکیل اتاق فکرهای تخصصی بگیرند؟ یکی از جنبه های مهم اقتصاد مقاومتی که مستقیما با ساحت دانشگاه ارتباط دارد تولید علم و استفاده از فناوری های نوین برای حل مشکلات جاری استان است، آیا این مشکلات احصا و به مجامع دانشگاهی استان ارائه شده است؟ آیا از شرکت های دانش بنیان حمایت می شود؟ به شخصه آخرین پروژه هایی که از طرف مجموعه شما مورد حمایت واقع شده تا به تولید انبوه برسند کدام ها بوده اند؟

در پایان امیدواریم جنابعالی و همه خدمت گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن پاسداشت مقام خدمت به مردم که تنها مولفه ارزشی برای هر خدمت گذار صدیق است با تعامل بیشتر و حضور در مجامع دانشگاهی پاسخگوی سوالات این قشر از جامعه باشید.شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی همواره از برگزاری جلسات مختلف با حضور دانشجویان و فعالان دانشگاهی بامسئولین استان استقبال کرده و این نامه را به مبنای دعوت رسمی از استاندار محترم جهت پاسخگویی به سوالات مطرح شده  دانشجویان می داند. 

توفیقات روزافزون جنابعالی و همکاران محترم را در روزهای پایانی خدمت در دولت یازدهم از خدای متعال خواستاریم

3001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها