یکی از برنامه‌های مهم امداد توسعه بخش مردمی و افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های حمایتی این نهاد است که موجب می‌شود نیاز به خدمت اثربخش در امداد تبدیل شود .
کد خبر: ۸۸۵۰۹۲۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع مدیران و روسای ستادی و اجرایی شهرستان‌ها و کارکنان این نهاد بابیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و خودکفایی و استقلال اقتصادی آن‌ها است ، گفت : با این رویکرد خدمات قابل‌توجهی در سال گذشته به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد ارائه شد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه با فضاسازی مناسب رسانه‌ای ، گفتمان سازی و فهم مشترک در حوزه محرومیت‌زدایی در همه بخش‌ها در استان شکل گرفت ، افزود : با اعتمادسازی از این طریق و مشارکت مطلوب خیران و همراهی مناسب مسئولان به‌ویژه در ماه‌های پایانی سال گذشته برنامه‌های ابلاغی استان در همه بخش‌ها محقق شد.

وی در ادامه از تحقق 124 درصدی برنامه‌های ابلاغی حوزه مشارکت‌های مردمی و 116 درصدی جشن نیکوکاری و 112 درصدی زکات در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم امداد توسعه بخش مردمی و افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های حمایتی این نهاد است که موجب می‌شود نیاز به خدمت اثربخش در امداد تبدیل شود .

صفری افزود : با همین نگاه و همت خیران سرانه دریافتی ماهیانه ایتام از 140 هزار تومان در شش‌ماهه اول سال گذشته در پایان سال به 208 هزار تومان افزایش یافت .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه برنامه ابلاغی استان در سال گذشته در حوزه ایجاد اشتغال برای مددجویان بیش از 116 درصد تحقق داشته است ، اضافه کرد: همچنین در حوزه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی جامعه هدف در سال 95 نزدیک به 110 درصد برنامه ابلاغی محقق شد.

صفری تصریح کرد : برنامه ابلاغی استان در سال گذشته در این بخش ایجاد یک هزار و 930 طرح اشتغال برای جامعه هدف بود که با فعالیت‌های انجام‌شده و همراهی بانک‌ها دو هزار و 248 شغل برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شد.

وی در ادامه خدمات ارائه‌شده در بخش مسکن مددجویان را بیش از دو هزار و 500 مورد اعلام کرد و گفت : بیش از 47 میلیارد ریال در بخش مسکن در سال 95 برای مددجویان سرمایه‌گذاری شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه در حوزه‌های مختلف با انجام مددکاری حقوقی ، آموزش‌های فکری و فرهنگی و مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال توانمندسازی مددجویان محقق می‌شود ادامه داد: براین اساس در سال گذشته بیش از دو هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش توانمند و از بدنه حمایتی امداد خارج‌شده‌اند.

صفری از اقدامات مهم دیگر کمیته امداد استان به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با طیف‌های مختلف اشاره کرد و افزود : هدف از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سایر دستگاه‌ها و مؤسسات استفاده از ظرفیت اقشار مختلف در حوزه محرومیت‌زدایی است.

وی برنامه‌های مهم کمیته امداد استان در سال جاری را بسترسازی برای مشارکت بیشتر خیران در برنامه‌های امداد ، توسعه اشتغال و کارآفرینی ، افزایش خدمات فرهنگی با رویکرد دینی و قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: افزایش خدمات امداد در بخش مسکن نیز از برنامه‌های مهم این نهاد در سال 96 است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از هدف‌گذاری برای جذب 140میلیارد ریال سپرده خیرین در صندوق امداد ولایت استان خبر داد و گفت : این کار باهدف توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و استفاده از ظرفیت خیران در این حوزه انجام‌شده است .

صفری افزود : ظرفیت بسیار بالایی در این بخش در استان وجود دارد که می‌تواند در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش راهگشا باشد .

ارسال نظرات