خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی:

پیروزی انقلابیون منطقه بدون شهادت تحقق‌پذیر نیست

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه جهاد و شهادت مسیر امام حسین(ع) است، گفت: پیروزی نیروهای انقلابی در کشورهای منطقه بدون شهادت و خون شهدا تحقق‌پذیر نیست همانطور که انقلاب اسلامی نیز با خون شهدا و علما توانست به نتیجه برسد.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۱۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در مراسم رونمایی از کتاب «بی‌آشیان» که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با تاکید بر اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا موضوع بسیار مهمی است، اظهار کرد: علمای بزرگ فقط به رشته علوم دینی نپرداخته بلکه در عرصه‌های مختلف صاحب نظر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه علمای شیعه مرزبان‌های دینی هستند، اضافه کرد: در خارج از مرزهای دینی شیطان‌هایی حضور دارند که به دنبال نفوذ به دین و ایمان مردم هستندT به همین علت علما باید با معنویت و اعتقاد خود مقابل تهاجم شیطان ایستادگی و از قلب مردم در مقابل نفوذ شیطان حراست کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بدون فرهنگ جهاد و شهادت اسلام دارای عزت و عظمت نیست به همین علت این فرهنگ باید به صورت مستمر در جامعه اسلامی ترویج یابد.

وی از جایگاه شهدا نزد خداوند متعال یاد کرد و ادامه داد: باید با استفاده از ابزارهای هنری فرهنگ جهاد و شهادت را به مردم جامعه منتقل کنیم تا این فرهنگ به شیوه مطلوب در جامعه ترویج یافته و سبب پیشرفت و تعالی بیشتر شود.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه کشورهای استکبار به دنبال نابودی آموزه‌های دینی اسلام هستند، عنوان کرد: مقابله با تهاجم‌ دشمن در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی بر مطالعه دفتر تبیان تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) توانست به شیوه مطلوبی نقشه استکبار را شناسایی و با تکیه بر نیروی مردم مقابل نااهلان ایستادگی کند به همین علت باید نسبت به مطالعه صحیفه نور و وصیتنامه ایشان اهتمام جدی داشته باشیم.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه مطالعه آثار علمای دینی و بررسی سیره زندگی آنها اهمیت بسیاری دارد، گفت: مردم باید نسبت به این شخصیت‌ها آگاهی مطلوبی داشته باشند تا بتوانند در مسیر آنها گام بردارند.

وی با بیان اینکه شهدا ویژگی‌های معنوی بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: شهدا از خانواده‌های خود درخواست کرده که بعد از شهادتشان نه تنها ناراحت و اندوهگین نشوند بلکه  خوشحال باشند که خداوند متعال هدیه آنها را پذیرفته است.

آیت‌الله نوری همدانی بر مطالعه زندگی نامه شهدا تاکید کرد و افزود: شهدا با تبعیت از فرمایشات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی توانستند مقابل قدرت‌های نظامی کشورهای مختلف ایستادگی کنند؛ روحانیون در میان شهدای دفاع مقدس به خوبی می‌درخشند چرا که تعداد شهدای این قشر نسبت به دیگر اقشار جامعه بیشتر بوده است.

وی از استمرار راه جهاد و شهادت در شرایط کنونی یاد کرد و گفت: قدرت و عزت اسلام بدون شهادت و جهاد محقق نمی‌شود و همانطور که خداوند متعال نیز در قرآن کریم تاکیدات بسیاری داشته‌اند، ماندگاری و ترویج دین اسلام به مجاهدان نیازمند است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه خداوند متعال جایگاه والایی را برای مجاهدان در راه دین در نظر گرفته است، عنوان کرد: ترویج فرهنگ جهاد به عنوان یک اولویت مطرح است به همین علت همگان باید نسبت به این فرهنگ نگاه ویژه داشته و در راستای ترویج آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه جهاد و شهادت مسیر امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: پیروزی نیروهای انقلابی در کشورهای منطقه بدون شهادت و خون شهدا تحقق‌پذیر نیست همانطور که انقلاب اسلامی نیز با خون شهدا و علما توانست به نتیجه برسد و مردم ایران نیز به خوبی می‌دانستند که پیروزی اسلام بدون پیمودن راه امام حسین(ع) شدنی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار