بازدید استاندار لرستان از بزرگترین تونل حمل و نقل ریلی خاورمیانه

پروژه راه آهن دورود - خرم آباد توسط گروه تخصصی قائم و موسسه امید پارس قرار گاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۰۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، صبح امروز در حاشیه بازدید از راه آهن دورود خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از لرستان اظهار داشت: از برتری‌های این پروژه نسبت به سایر پروژه‌ها در کشور که سبب سخت‌تر شدن آن شده این است که طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه این تونل بنا است بیش از 4 و نیم کیلومتر باشد، افزود: شاید در خطوط حمل‌ونقل جاده‌ای و آزادراه‌ها چنین تونلی وجود داشته باشد اما در خطوط ریلی و راه‌آهن کمتر تونلی به این طول وجود دارد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تاکنون این تونل هزار و 200 متر پیشرفت داشته و نیروها سخت مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: کارهای زیرساختی متعلق به نسل حاضر نیست و متعلق به نسل آینده است و رد رابطه با قضاوت مردم باید منتظر قضاوت آیندگان باشیم چراکه رفاه و آسایش آیندگان ما در گروه تأمین همین زیرساخت‌ها است چه‌بسا اگر این توسعه زیرساخت‌ها 25 سال پیش انجام می‌شد ما 25 سال جلوتر بودیم.

وی با تأکید بر اینکه حتماً برای رشد و پیشرفت و توسعه زیرساخت مؤثر است، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها شرطی لازم و ضروری برای استان است که در این راستا باید تشکر ویژه از پرسنل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاداشته باشیم که چنین در توسعه زیرساخت‌های استان نقش دارند.

بازوند با اشاره به اینکه این پروژه علاوه بر اینکه توسعه زیرساخت را در پی دارد یک‌راه حمل‌ونقل توریستی است، تصریح کرد: کارهای روبنایی رضایت‌مندی زودگذر دارد و همین پروژه‌های زیرساختی است که ماندگاری دارد به‌عنوان‌مثال احداث فرودگاه نمونه‌ای از زیرساخت‌های توسعه‌ای بود که سبب ورود سرمایه‌گذار به لرستان شد ه در همین کنفرانس فرصت‌های سرایه گذاری اخیر بیش از 18 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه به‌واسطه ورود سرمایه‌گذار در استان بسته شد.

وی گفت: درست است که همه این تفاهم‌نامه‌ها عملیاتی نشود اما اگر کار 10 درصد از این تفاهم‌نامه‌ها نیز عملیاتی شود کار بزرگی در راستای زمینه اشتغال و تولید شود.

گفتنی است احداث راه‌آهن درود خرم‌آباد توسط قرار گاه سازندگی خاتم‌الانبیا گروه تخصصی قائم و موسسه امید پارس است ؛ این پروژه از بهمن94 شروع به کار کرده ؛این تونل به طول 4 هزار و 460 متر بزرگ‌ترین تونل خاورمیانه است که تاکنون هزار و 200 متر پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات
آخرین اخبار