رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان:

برگزاری ١٠ نمایشگاه کتاب و مطبوعات در مناطق محروم خدابنده

مناطق محروم شهرستان خدابنده میزبان ١٠ نمایشگاه کتاب و مطبوعات برای دانش‌آموزان شد.
کد خبر: ۸۸۵۰۸۹۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان گفت: هدف از این نمایشگاه، اهدای کتاب و نشریات روز محلی به دانش‌آموزان این مناطق است.

محمد برجی افزود: معرفی مطبوعات محلی و دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم به کتاب از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح به دنبال آن بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این برنامه طی ١٠ روز، هر روز در یک نقطه اجرایی می‌شود، اظهار داشت: نمایشگاه‌ها در مدارس شبانه‌روزی روستایی که در آن دانش‌آموزان چندین روستا در یک محل جمع‌ شده‌اند برپا می‌شود.

برجی تصریح کرد: توسعه فرهنگ مطالعه در روستاهایی که به دلیل دوری از شهر دسترسی به کتاب ندارند، انگیزه برگزاری این برنامه بود تا دانش‌آموزان این مناطق نیز با فرهنگ کتابخوانی آشنا شوند، در حالی که دانش‌آموزان شهری هم به نمایشگاه‌های متعدد کتاب دسترسی دارند و هم کتاب‌فروشی و کتابخانه در اختیار آنهاست.

این مقام مسئول افزود: در این برنامه، با اهدای یک نسخه از نشریات محلی به دانش‌آموزان، زمینه آشنایی آنان با مطبوعات محلی و فرهنگ روزنامه‌خوانی نیز فراهم می‌شود.

شهرستان خدابنده بزرگترین شهرستان شمالغرب کشور محسوب شده و با داشتن ٢٣٧ روستا، بیشترین تعداد روستا در سطح شهرستان‌های زنجان را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات