خبرهای داغ:
شهردار تبریز بر لزوم مرمت و زنده سازی جداره های تاریخی تبریز در آستانه تبریز 2018 تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۵۰۸۹۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی در جلسه ای که به منظور بررسی راه های زنده سازی جداره ها و پیاده راه های تاریخی تبریز ترتیب داده شده بود، گفت: تبریز دارای هویت فرهنگی غنی و توانمندی است و پیاده راه های تاریخی موجود در بافت تاریخی نشانگر این هویت گران بهاست.

وی ادامه داد: منظر شهری در بافت تاریخی تبریز باید از زواید بصری پاکسازی شود و با توجه به اهمیت جداره ها و پیاده راه های تاریخی تبریز چند برابر می شود.

نجفی با اشاره به احیای بافت ارزشمند تاریخی است که کانون‌های اصلی پایتختی تبریز در دوره های ایلخانان، ترکمانان و صفویان، خاطرنشان کرد: مجموعه علمی و فرهنگی ربع‌رشیدی و شنب‌غازان، میدان صاحب‌آباد و مسجد جامع، آثار ارزشمند سه بافت تاریخی تبریز در دوره های مذکور بوده که این مجموعه ها برای نشان دادن وجهه تاریخی تبریز احیا و مرمت می شوند.

بر اساس جلسه برگزار شده در با حضور معاونان شهردار تبریز، جمعی از شهرداران مناطق، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مقرر شد با همکاری سازمان های متولی جداره های تاریخی تبریز از جمله مغازه های سنگی، بلوک پاساژ و خیابان امام خمینی از زواید بصری حذف شده و مرمت و احیا شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها