کد خبر: ۸۸۵۰۸۲۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه اعتقاد ما در امداد این است که با تعامل و هماهنگی بین بخشی بیشتر با سایر دستگاه‌ها خدمات اثربخشی به‌ویژه در حوزه توانمندسازی به مددجویان ارائه می‌شود، گفت: هریک از دستگاه‌ها به‌عنوان قطعه‌ای از قطعات نظام در کنار هم می‌توانند کارهای زنجیره‌ای را شکل داده و ذائقه مردم را از نظام ولایی شیرین‌تر کنند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه 56 درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در مناطق محروم و روستایی ساکن هستند، افزود: با تقویت ارتباطات بین کمیته امداد و مجموعه بخشداری‌ها خدمات قابل‌توجهی به مددجویان ساکن در روستاها ارائه خواهد شد.

وی درادامه توانمندسازی مددجویان با محوریت اشتغال را به‌عنوان راهبرد اصلی این نهاد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود اعلام کرد و اظهار داشت: با این رویکرد سالانه 10 درصد از خانواده‌های تحت پوشش توانمند شده و از بدنه حمایتی امداد خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته مداد استان زنجان در ادامه تعداد طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان را در شش‌ماهه اول سال 95 ، 132 مورد اعلام کرد و گفت: با تعاملات بین بخشی و همراهی مسئولان و بانک‌ها این تعداد در پایان سال به 2هزار و 248 طرح اشتغال رسید.

صفری افزود: برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال مبلغ 235 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکی و منابع امداد پرداخت‌شده است .

وی بابیان اینکه راهبرد امداد در سال جاری در اشتغال‌زایی برای مددجویان اجرای طرح‌های نو و بدیع با ظرفیت سنجی مناطق مختلف استان است، اضافه کرد: ایجاد پنل های خورشیدی، پرورش شترمرغ، پرورش گل سرخ، کشت یا جمع‌آوری گیاهان دارویی، ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و کشت زعفران ازجمله طرح‌های موردنظر است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان در سال گذشته را نزدیک به 85 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در هر روستا با نظر مودیان برای کمک به محرومین و امور عام‌المنفعه همان روستا هزینه شده است .

صفری به توفیقات به‌دست‌آمده در استان در جشن نیکوکاری و طرح صدقات در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: با کمک خیران و همراهی مسئولان، استان زنجان حائز رتبه برتر در جشن نیکوکاری و رتبه پنجم در صدقات در بین استان‌های کشور شده است.

وی بابیان اینکه زمینه بسیار مساعدی در استان در حوزه کارهای خیر وجود دارد و تلاش ما این است با شفاف‌سازی فعالیت‌ها اعتمادسازی اتفاق بیفتد ، اضافه کرد : با این نگاه همدلی شکل‌گرفته و مشارکت مردم در برنامه‌های این نهاد افزایش می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در خاتمه با تأکید بر همکاری بیشتر دو دستگاه در بخش‌های جمع‌آوری زکات و اشتغال‌زایی در روستاها ، آمادگی کمیته امداد را در خصوص ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در مناطق روستایی اعلام کرد و افزود : با ایجاد این مجتمع‌ها و بازارچه‌های محلی در روستاها رونق اقتصادی در مناطق روستایی به وجود خواهد آمد .

در این دیدار کاوه حقیقی بخشدار بخش مرکزی زنجان بابیان اینکه خدمات کمیته امداد در روستاها به‌ویژه در حوزه اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان بسیار برجسته است،گفت: خدمات مثبت موجب به وجود آمدن اعتماد در مردم می‌شود و این از خصوصیات بارز کمیته امداد است .

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه انفاق و جمع‌آوری زکات در روستاها بسیار ارزشمند و مفید است، افزودو: بخشداری مرکزی زنجان در خصوص جمع‌آوری زکات در روستاها و اشتغال‌زایی برای مددجویان روستایی آماده همکاری با کمیته امداد است.

ارسال نظرات