خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

امروز شغل کشاورزی یک کار فنی و مهندسی است/آبیاری تحت‌فشار باید به‌سرعت انجام شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امروز شغل کشاورزی، یک کار فنی و مهندسی است زیرا بدون داشتن علم و دانش منابع آب‌وخاک به هدر می‌رود.
کد خبر: ۸۸۵۰۷۹۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
محمدمهدی قاسمی عصر شنبه در جشن شکرگزاری برداشت گندم و کلزا استان فارس که در یکی از مزارع گندم شهر لامرد برگزار شد اظهارداشت: مدیران شهرستانی جهاد کشاورزی، موظف هستند در هنگام برداشت گندم، کلزا و جو کشاورزان، شرایطی فراهم کنند که کشاورزان هیچ‌گونه دغدغه‌ای از جمله تهیه کمبیان‌ها نداشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: هماهنگی لازم از طرف ما برای اینکه کشاورزان بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای در مراحل برداشت و خرید نداشته باشند انجام‌شده است.
وی به موضوع پرداخت زکات از سوی کشاورزان نیز اشاره نمود و گفت: زکات به‌نوعی شکرگزاری به درگاه خداوند متعال است و همان‌گونه که تلاش‌های زیادی انجام‌شده است تا یک محصول به دست بیاوریم از آن طرف نیز نیازمندانی چشم انتظارند.
قاسمی ادامه داد: در قرآن کریم نیز به موضوع پرداخت زکات زیاد اشاره‌شده است و کشاورزان باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند و در راستای ترویج این امر مهم قدم بردارند.
این مسئول در خصوص آخرین وضعیت، میزان آبیاری تحت‌فشار در استان فارس نیز تصریح کرد:180 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان فارس به آبیاری تحت‌فشار مجهز شده اند که این عدد بسیار پایین است و با توجه به اقلیم گرم و خشکی که در سطح این استان وجود دارد باید با سرعت آبیاری تحت فشار انجام شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان داشت: بیشترین میزان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار در دولت یازدهم در سطح استان فارس صورت گرفته است و در منطقه‌ای مانند لامرد دیگر آبیاری غربالی جوابگو نیست و به صلاح نسیت در این شرایط وضعیت آب از این شیوه استفاده شود و باید به سمت آبیاری تحت‌فشار رفت و دولت نیز شرایط لازم را فراهم کرده است.
قاسمی بیان داشت: ساماندهی کودها و سموم از مهم ترین اقداماتی بوده است که در این دولت انجام‌شده است و کشاورزان اطمینان خاطر دارند که کودهایی که در بازار وجود دارد با برچسب که برروی آن درج‌شده است یکسان است.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز شغل کشاورزی، یک کار فنی و مهندسی است زیرا بدون داشتن علم و دانش منابع آب‌وخاک به هدر می‌رود و در موضوع ترویج نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و نظام نوین ترویج در حال انجام است و امیدواریم با تقسیم‌کاری که انجام‌شده است مسائل و مشکلات کشاورزان به‌خوبی حل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار