خبرهای داغ:
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، اگر تبديل به توليد قدرت ملي شود يعني يك انتخابات با مشاركت گسترده و با پيروزي جريان انقلابي همراه شود. ما مي توانيم مانع از تحقق اين برنامه ريزي هاي امريكا و انگليس در منطقه شويم ولي اگر جريان حزب الله روي كار بيايد اين نقشه با جريان غرب گرا هم افزايي پيدا مي كند و مي شود برجام 2 و اينها مشتاقانه منتظر اين اتفاق هستند تا برجام 2 اتفاق بيافتد.
کد خبر: ۸۸۵۰۷۴۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، روابط بين آمريكا و انقلاب اسلامي به نقطه تعيين كننده اي رسيده است و تمام اين تغييرات در غرب آسيا شروع مي شود در نتيجه انتخابات نقش تأثيرگذاري در منطقه خواهد داشت. نقشه راه آمريكا، انگليس و  اسرائيل و كشورهاي عربي براي منطقه غرب آسيا 1 - تقسيم سوريه 2 - قطع رابطه ايران با محور مقاومت 3 -خارج كردن ايران از سوريه و عراق 4 -رفتن بشار اسد است و نتيجه اين انتخابات بر روي طراحي اين نقشه تأثير گذار است.

نقشه آمريكا چند وجهي است. امريكا با كمك تركيه تقسيم شمال سوريه را انجام مي دهد. آمريكايي ها با كمك انگليس اسرائيل و اردن به دنبال اين هستند كه منطقه جنوبي و شرقي سوريه را بگيرند و به بهانه مبارزه با داعش 3/2 از فضاي ميداني سوريه را جدا كنند. 3/1 سوريه دست بشار اسدي مي ماند در نتيجه فضاي مذاكرات سياسي را با شرايط برتر ميداني آمريكا اسرائيل كشور عربي چيده  خواهد شد و عواقب آن عقب رفتن ايران و حزب الله از سوريه و رفتن بشار اسد است.

 در اين بين سوريه از حوزه نفوذ ايران خارج خواهد شد و انقطاع پيدا مي كند و در محور مقاومت نيز سرويس اطلاعات عربستان مقتدي صدر را تحريك خواهد كرد و صدر منطقه بغداد را به هم مي ريزد. سعد حريري نيز لبنان را تحريك خواهد كرد و با اين اوضاع ايران نيز بايد از عراق برود  و عراق از حوزه نفوذ ايران خارج مي شود و ايران با محور مقاومت  انقطاع پيدا خواهد كرد و شرايط حزب الله به مخاطره مي افتد و اگر اين اتفاق بيافتد از طريق سرويس اطلاعات عراق مقتدي صدر را تحريك مي كنند و منطقه بغداد را صدريها بهم مي ريزند و سعد حريري در لبنان مقاومت را مشغول يعني شرايط منطقه را مي خواهند عليه ايران رقم بزنند.

 اين انتخابات اگر تبديل به توليد قدرت ملي شود يعني يك انتخابات با مشاركت گسترده و با پيروزي جريان انقلابي همراه شود. ما مي توانيم مانع از تحقق اين برنامه ريزي هاي امريكا و انگليس در منطقه شويم ولي اگر جريان حزب الله روي كار بيايد اين نقشه با جريان غرب گرا هم افزايي پيدا مي كند و مي شود برجام 2 و اينها مشتاقانه منتظر اين اتفاق هستند تا برجام 2 اتفاق بيافتد.

نکته اين بازي برخی چهره ها ! هم مشاركت خواهد داشت آنها معتقدند كه براي ظهور بايد ايران از سوريه و عراق بيرون آيد تا  سفياني خروج پيدا كند اين ها اين جريان را دارد.

اگر اين صف آرايي منطقه اي شكل بگيرد ما با زياده خواهي آمريكايي ها در منطقه مواجه مي شويم كه از جمله آن دستور بازخواني برجام توسط ترامپ. زياده خواهي های برجام، مطرح شدن برجام 2 ، تهديدهاي جديد، به مخاطره افتادن امنيت ملي و بدنبال آن مطرح كردن برجام 3 كه در  آن مسئله موشك ها خواهد بود.

اگر در انتخابات جريان انقلاب پيروز شود؛ قدرت ملي توليد مي شود مؤلفه هاي مشاركت در انتخابات همراهي مردم با نظام گفتمان مورد قبول حاكميت است.

خود اين نفس توليد قدرت ملي با جريان انقلابي باز دارندگي از اجراي اين نقشه خواهد شد. آمريكايي ها نمي توانند برجام 2 را آماده كنند ما به قدرت ملي نياز داريم اگر انتخابات با اين كيفيت برگزار شود، محور مقاومت در منطقه ايجاد مي شود تغيير نظم منطقه اي ايجاد مي شود و اين تغيير مقدمه اي براي تغيير نظم جهاني مي شود و يك تغيير جدي روي مناسبت بين المللي مي گذارد ما بايد سطح آگاهي هاي مردم بويژه خواص را در انتخابات بالا ببريم تا با نگاه راهبردي نگاه كنند.

انتخابات موضوع مختص ايران نيست . بازيگران زيادي دارد جريان غرب 2 سناريو در اين انتخابات دارند.1. جريان غرب گرا پيروز شود 2. اگر غرب گرا پيروز نشد در ايران بي ثباتي شكل گيرد. "فراس اولان" در مصاحبه اي گفته است ايران را بايد در درون سرگرم كنيم تا بتوانيم به سوريه حمله كنيم . بازيگران ذينفع به فرصت انتخابات و پيروزي جريان غرب گرا در ايران نياز دارند تا موازنه قوا را در منطقه انجام دهند اگر اشتباه تشخيص دهند بايد هزينه زيادي را در حوزه جهان اسلام، محور مقاومت و ايران صرف نمايند.

بايستي سطح سياسي انتخابات را با سطح راهبردي انطباق دهيد تا  هم پوشاني و هم محوري را مشاهده كنيم. بازيگران داخلي در انتخابات:1-جريان اعتدال 2-جريان اصلاحات و فتنه 3- جريان انحراف 4- جريان انقلابي

  تحليل سياسي جريان انتخابات:

روحاني 150 وعده اقتصادي داشت كه هيچ كدام محقق نشده است يك وعده دولت تدبير توجه به توليد، صنعت و كشاورزي بود كه مي خواست نرخ بيكاري را به نرم جهاني  برساند ولي اين امر نيز محقق نشد قبل از روحاني ايران در رتبه 29 از نظر بيكاري در جهان داشت كه اين امار توسط صندوق بين المللي پول اعلام شد در طول اين چهار سال رتبه ايران به 16 رسيده است يعني 13 پله كاهش....

 آراي منفي روحاني روبه رشد است پيروزي ترامپ، تمديد قانون تحريم هاي ايران و ... مردم را نااميد كرده است . در نظرسنجي ها در مرداد ماه 24 درصد در بهمن ماه 35درصد در اسفند 38درصد و در 20 فروردين ماه 41درصد رشد آراي منفي به سمت روحاني بوده است و از اين بدتر 60 درصد مردم معتقد بودند روحاني براي بار دوم نمي تواند موفق شود حالا روحاني بايد از اين فضا خارج شود تيم امنيتي جريان اعتدال پرونده بقايي را به وزارت اطلاعات برد و بقايي را تهديد كردند براي دوقطبي شدن ثبت نام كند و با آمدن احمدي نژاد زمين بازي مطلوبي براي اعتدال ايجاد شد آنها خود او را به صحنه آورده و از طرفي نيز تلاش مي كنند تا او را رد صلاحيت كنند تا يك سرخوردگي و نا اميدي در طبقه مستضعف ايجاد نمايند مشاركت را كاهش دهند و با رهبري و شوراي نگهبان دچار چالش شوند و از اين آب گل آلود جريان اعتدال ماهي سياسي بگيرد .

اصلاح طلبان در حال عبور از روحاني فشار آوردند كه گزينه علي البدل را بپذيرد آقاي روحاني به بهانه احمدي نژاد از گزينه اعلامي علي البدل معرفي نكرد.

مشغول سازي نيروهاي انقلابي از درون و ايجاد چالش بين انقلابي ها خود حاشيه اي است براي از بين رفتن فشارها بر روي روحاني  در زمان حاضر به جاي اينكه  مطالبات اقتصادي در فضاي مجازي مطرح شود و روحاني را زير سوال ببريم به جاي آن درگيري هاي تلگرامي بين نيروهاي انقلابي بين بودن و نبودن احمدي نژاد مطرح شده است.باز نشر دادن اين توضيحات در حالي كه مردم مسئله شان اقتصادي است بخشي از بدنه نيروهاي انقلابي را وارد بازي جريان اعتدال و زمين معين شده آنها مي كند.

راهكار:

    تلاش براي فهم راهبردي نيروهاي انقلابي – در زمين تعيين شده بازي نكنيم و مراقب باشيم جريان انحرافي در كدام زمين بازي مي كند.

جنگ، جنگ احزاب است هم بازيگران بيرون و هم بازيگران دروني دارد.

گفتمان جريان انقلابي: خدمت مردم داري ساده زيستي، كارآمدي، مبازه با فساد و تبعيض

اين 2 گفتمان اقبال عمومي را ايجاد و بدنه انقلابي ايجاد مي كند.

جريان احمدي ن‍‍‍ژاد دو حالت دارد يك اينكه بيايد و تعيين صلاحيت شود در اين صورت بخشي از راي روحاني را به خود اختصاص مي دهد فضاي جامعه را دوقطبي مي كند شكاف ملي ايجاد مي نمايد و فضايي ايجاد مي كند كه غربيها منتظر آن هستند.

در حالت بعدي اين است كه بيايد و رد صلاحيت شود در اين حالت در این جریان باید تلاش کند که انقلابی ها پیروز نشود و جریان انقلابی را با شکست مواجه می کند و نانوشته به پیروزی روحانی کمک می کند و رهبری را باعث این وضع موجود اعلام می کند همانطور که در مصاحبه با الجزیره می گوید سیاست ایران در سوریه باید تغییر کند.(برنامه ناتو در سوریه این بود که تا سال 94 به مرزهای ایران برسد و سال 95 ضد انقلاب کردی به عربستان و اسرائیل تعهد داده بود شمالغرب ایران را بر هم بریزد که با درایت مقام معظم رهبری در سوریه این نقشه نافرجام ماند)

با این تفاسیر احمدی نژاد فاصله گذاری با رهبری، رهبری را مسئول وضع موجود، بخشی از حزب اللهی را زاویه درا با نظام می کند و تشنج آفرینی می کند و این بازی جریان انحراف است و بایستی مراقب بود چشم بسته به دنبال بازی غلط نروید.

    جریان اصلاحات نيز 2 نقشه را تعریف می کند:

    پلن A  : گزینه اعلامی آقای روحانی است چند نفر را می آورند که در مناظرات به روحانی کمک کنند و در شرایط موجود به این نتیجه رسیده اند که آرای منفی روحانی به مرز 45 درصد رسیده است و از این موضوع نگران هستند و ما بایستي با پیوستن به کمپین" نه به وضع موجود" اين نگراني را پررنگ تر كنيم البته رفتار انتخاباتی مردم قابل پیش بینی است و اصلاح طلبان از این وضعیت نگران هستند.

    پلن B: اگر دیدند وضع روحانی خراب است در یک پیام تلویزیونی روی جهانگیری حساب کنند.در پلن A روحانی مسئول وضع موجود است و باید پاسخگو باشد در پلن B جهانگیری می تواند مشکلات را گردن روحانی بیندازد و خطرناک است .

    *جریان انقلابی بستگی به چیدمان میز انتخابات دارد. اگر انتخابات یک مرحله ای شود جریان انقلابی باید اجماع کند . اگر دو مرحله ای شد لزومی ندارد جریان انقلابی گزینه واحد داشته باشد باید با گزینه های چندگانه باقی بماند.

    1- میزان رأی منفی روحانی در مراحل انتخابات تاثیر دارد. رأی منفی بالا برای یک مرحله ای شدن انتخابات موثر است و کار نيروهاي انقلابی پيوستن به  کمپین «نه به وضع موجود» است آرزش ها مشخص است مردم از تبعیض بدشان می آید؛ نه به دروغ نه به تبعیض نه به بیکاری باید تبدیل به هشتک و کمپین شود تا نيروهاي  انقلابی دست برتری پیدا کنند

    2- باید به پدیده سازی کمک کرد معنای پدیده سازی گفتمان رقابت نیست باید آن فرد را تقویت کرد از ظرفیت جامعه برای او استفاده ، اگر رأی او به بالا 35% برسد باید دیگران به نفع او کنار روند و رأی خود را انتقال دهند . باید تلاش کنیم پدیده را بشناسیم و پدیده ، پدیده شود.اگر این اتفاق بیفتد باید به مرحله دوم رویم مرحله دوم دو گزینه نیروهای انقلابی ظرفیت پیروزی را دارد و در آن زمان رئیس جمهور با رأی منفی و با کمپین برو مواجه می شوند . شرایط انتخابات پیچیده است و در این میان راهبرد صحیح پدیده سازی است

در حوزه گفتمانی : گفتمان انتخابات باید اقتصادی و مسائل اجتماعی باشد از دو قطبی سیاسی و فرهنگی پرهیز کنیم حتی به موضوع برجام هم نپردازیم در بازیها قرار نگیریم با کلمات و ترکیبات جدید بازی نکنیم بعد از برجام باید باقدرت ملی چک های طرفهای غربی را وادار به نقد شدن کنیم .

منظومه مقام معظم رهبری برای انتخابات و بعد از انتخابات را درک کنیم ، منظومه حضرت آقا برای اداره کشور مهم است و نقطه اصلی آن هم انتخابات می باشد حضرت آقا می خواهند انتخابات گسترده و پرشور باشد و دوقطبی نشود انتخابات رقابتی باشد اما دو قطبی نشود از انتخابات قدرت ملی تولید شود کارآمدی برای حل مشکلات مردم ایجاد شود اگر جریان انقلابی پیروز شود حضرت آقا پروژه ی بازگشت اصلاح طلبان را به حاکمیت هموار می کند جریان انقلابی گفتمان اجماعی خواهد شد جریان اعتدال از بین می رود و جریان اصلاحات نیز از فتنه دور شده و بازگشت می کند با این کار شکاف ملی از میان می رود و حضرت آقا با قدرت ملی با منظومه انقلابی گری ورود پیدا می کند و در مناسبات بین المللی جمهوری اسلامی مطلبه گری و نقش آفرینی می کند برای حل مشکلات مردم کارآمدی ایجاد می شود و وظیفه ما در این برهه زمان این است که به دنبال انحراف نرویم مراقب باشیم شرایط دو قطبی نشود کمک به پیروزی جریان انقلابی کنیم تلاش کنیم اصلاحات از فتنه جدا شود و شکاف ملی از بین برود .


ارسال نظرات